۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
پیشی گرفتن اقتصاد چین از آمریکا در آینده نزدیک
پیش بینی جامعه اطلاعاتی آمریکا؛

پیشی گرفتن اقتصاد چین از آمریکا در آینده نزدیک

تازه‌ترین گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا حاکیست که اقتصاد چین زودتر از آنچه پیشتر تصور می‌شد از اقتصاد آمریکا پیشی خواهد گرفت.

به گزارش بازار، هفته نامه نیوزویک گزارش داد، یکی از قابل ملاحظه‌ترین تغییرات پیش بینی شده در گزارش ۱۴۴ صفحه‌ای دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده "او دی ان آی" در نظم جهان با عنوان روندهای جهانی ۲۰۴۰: جهان رقابتی تر، با توجه به نیرومندتر شدن اقتصادهای آسیایی، تغییر موازنه قدرت از غرب به شرق است به طوری که قدرت اقتصادی چین تا ۲۰ سال آینده از آمریکا پیشی خواهد گرفت و این کشور دارای نیرومندترین اقتصاد جهان خواهد شد ...

این نوشتار پیش بینی می‌کند که اقتصاد چین تا ۲۰ سال آینده در صدر جهان قرار خواهد گرفت و سهم خود را از تولید ناخالص داخلی جهان از ۱۷.۹ درصد در ۲۰۲۰ به ۲۲.۸ در سال ۲۰۴۰ افزایش خواهد داد و در سوی دیگر، سهم ایالات متحده از این شاخص از ۲۴ درصد به ۲۰.۸ درصد کاهش خواهد یابد.

یکی از عوامل اصلی ارزیابی چگونگی تغییر جهان در این گزارش، روابط میان ۲ قدرت عمده یعنی واشنگتن و پکن است که پیش بینی می‌کند ایالات متحده به همراه هم پیمانان دیرپای خود و چین، بیشترین نفوذ و تاثیر را بر پویایی جهان خواهند داشت.

بر اساس این نوشتار؛ رقابت میان این ۲ قدرت بزرگ جهان بر بیشتر حوزه‌ها تاثیر خواهد گذاشت و اتحادها، ائتلاف‌های و سازمان‌های بین المللی کنونی را که در برخی موارد در ده‌ها سال گذشته نظم جهان را پایدار و استوار نگهداشته بوده اند، تضعیف کرده یا تغییر شکل خواهد داد.

کد خبر: ۸۲٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha