۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
 تدابیر مجلس برای ارزان شدن خانه
عضو کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد

تدابیر مجلس برای ارزان شدن خانه

فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس عوامل مورد نظر خانه ملت را در راستای کاهش قیمت و فزونی یافتن تقاضای مردم در زمینه مسکن تبیین کرد.

به گزارش بازار، رحمت الله فیروزی ضمن توضیحاتی درباره طرح «جهش تولید مسکن» اظهار کرد: همواره نگرانی جدی جامعه مسکن است و با گرانی و نارضایتی های مردمی روبرو بوده ایم.

وی افزود: مجلس برآن بود تدبیری برای تولید مسکن اندیشیده شود و قرار بر تدبیری در راستای جهش مسکن شود.

فیروزی تولید و نبود آن را موجب گرانی مسکن عنوان کرد و گفت: آخرین مصوبه مجلس فراهم کردن زمین های دولتی برای تولید مسکن نیازمندان بود و دوم، تسهیلات مورد نیاز مردم بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نظارت بر قیمت ها، عامل دیگری است که نبودش موجب گرانی مصالح ساخت مسکن می گردد، اظهار کرد: این کار از وظایف وزارت صمت است که اگر این موارد حل شده و به افزایش تولید و تامین تقاضای مسکن بیانجامد.

فیروزی تعداد دو میلیون خانه خالی در کشور را از دیگر عوامل جهش زای قیمت مسکن عنوان و اجرایی شدن مالیات بر منازل خالی را راه حلی مفید دانست.

وی ادامه داد: اقتصاد ما در همه عرصه ها بیمار است و بخشی از این نقیصه به عدم تدبیر مناسب دست اندرکاران باز می گردد که راه علاج مناسبی اتخاذ نکرده اند.

فیروزی خاطرنشان کرد: نماینده انبوه سازان اگر پیشنهاداتی دارند، برای کمیسیون عمران بصورت مکتوب ارسال کنند که ما از آن استفاده کنیم.

اسفندیار سلطانی، عضو هیئت رئیسه کانون انبوه سازان کشور در خصوص تصمیمات فوق، گفت: نماینده محترم از اگرها سخن می گویند! در حالی که مسکن پدیده ای تولید مرکب است که از ابتدای انقلاب و قبل از آن مفری برای مبادلات سیاسی بوده است.

وی افزود: دولت ها برای شرکت در انتخابات هزینه های بسیاری می کنند و همواره وزرای فعال در حوزه تولید مسکن را موظف به جمع کردن این اوضاع مالی می دانند.

سلطانی با بیان این مطلب، از پدیده زمین خواری و زمین شویی سخن گفت و افزود: اکثر کسانی که در سخت انبوه مسکن فعال بودند، پول را به جای تولید وارد عرصه بهره کردند؛ در حالی که باید قانونی کامل برای تولید، عرضه و فروش مسکن داشته باشیم.

سلطانی با بیان اینکه موضوع مسکن و گرانی آن با زندگی مردم بازی می کند، افزود: چرا به مسکن گارانتی داده نمی شود؟ اگر این مورد اجرایی شود، طیفی ناخودآگاه عقب نشینی می کنند و بد از خوب مشخص می شود.

وی گفت: آن شرکتی که وارد ساخت مسکن مهر شده در حقیقت دلال بوده و بصورت دست دوم به مردم فروخته است؛ لذا باید درباره فرو ریخت منازل در زلزله کرمانشاه پاسخگو باشد.

سلطانی همچنین تسهیلات برای نوسازی بافت های فرسوده را یک دروغ دانست و افزود: ما حاضریم در هر استان مسکن اجاره ای تولید کنیم که در قانون ساماندهی هم آمده است.

کد خبر: ۸۲٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha