۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
مترو تهران-پردیس ظرف ۵ سال آینده تکمیل خواهد شد
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس:

مترو تهران-پردیس ظرف ۵ سال آینده تکمیل خواهد شد

پردیس- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: مترو تهران-پردیس ظرف پنج سال آینده تکمیل خواهد شد.

سید مهدی هدایت در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص امضای قرار داد احداث مترو تهران - پردیس اظهار داشت: با تفاهنامه ای که بین شرکت عمران و قرارگاه خاتم امضا شد این قرارداد اولین قرارداد مترو مشارکتی است که در کشور انجام می شود و مدل خوبی برای حضور بخش خصوصی در پروژه های ریلی کشور خواهد بود.

هدایت بیان داشت:طول مترو پردیس ۲۴ کیلومتر است که خود این پروژه نیز خاص است که ۱۹ کیلومتر از آن به صورت زیرمینی و تونل اجرا خواهد شد و ما در مسیر یک پل ۸۰۰ متری به ارتفاع ۶۵ متر خواهیم داشت.

وی افزود: تعداد مسافری که در طی یک ساعت و به صورت یک طرفه جابه جا می شود، در افق طرح حدود ۲۱ هزار نفر است و پیش بینی ما این است که مترو تهران پردیس ظرف پنج سال آینده تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص زمان اجرای پروژه عنوان داشت: در حال حاضر تاسیس کارگاه آغاز شده و مجموعه خاتم الانبیا زمین را تحویل گرفته و کارهای اجرایی شروع می شود و به موازات آن مصوبه دولت نیز توسط وزیر راه در حال پیگیری است که بتوانیم مصوبه دولت را نیز بابت این مشارکت برای قبل از پایان امسال داشته باشیم اما ما منتظر مصوبه نمانده ایم چون از قرارداد مشارکت اولیه امکان شروع پروژه بود که تاسیس کارگاه نیز ار آن محل در حال انجام است.

هدایت در رابطه تعداد ایستگاه های مترو پردیس گفت: این مترو در امتداد خط ۲ مترو تهران است که یک ایستگاه در آن محل داریم که ایستگاه تبادلی است و یک ایستگاه نیز در پردیس خواهیم داشت که یکی بعد از عوارضی تهران پردیس و در پردیس و یکی هم جنوب فاز سه روبروی پارک علم و فناوری که انشاالله کار ایستگاه ها نیز همزمان با خود مترو شروع خواهد شد.

وی درباره مجموعه کارهای صورت گرفته در پردیس نیز عنوان داشت: مجموعه تاسیس کارگاه را تحویل مجموعه خاتم الانبیا (ص) داده ایم که انشاالله پیش بینی می کنیم عملیات اجرایی برای قبل از سال آغاز شود اما کار رسمی کلنگ زنی انشاالله پس از فروکش کردن کرونا صورت خواهد گرفت.

کد خبر: ۸٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha