۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
خسارت سرما به ۱۳ هزار تن محصول پسته رفسنجان
مدیر جهاد کشاورزی رفــسنجان:

خسارت سرما به ۱۳ هزار تن محصول پسته رفسنجان

رفسنجان- حاج عبداللهی، مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: در اثر سرمازدگی به ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن محصول پسته به ارزش ۲ هزار و ۲۵ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

عباس حاج عبداللهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی ۱۶ و ۱۷ فروردین ماه امسال شاهد کاهش ناگهانی دمای هوا در سطح شهرستان رفسنجان بودیم که بر اثر این پدیده برخی از باغات پسته ۱۵ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت ناشی از سرمازدگی شدند.

وی بیشترین میزان سرمازدگی را مربوط به نوق، بهرمان، اسماعیل آباد و جوادیه فلاح دانست و ادامه داد: در اثر سرمازدگی ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن محصول پسته به ارزش ۲ هزار و ۲۵ میلیارد تومان خسارت وارد شد.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان بیان کرد: سرمازدگی که به مدت دو شب به طول انجامید، فقط بخش هایی از باغات تحت تاثیر قرار گرفته است.

حاج عبداللهی با اشاره به غیرقابل پیش بینی بودن این نوع سرمازدگی گفت: بررسی های کارشناسی برای تعیین میزان خسارت سرمازدگی در دست انجام است.

وی گفت: همچنین در ابتدای فروردین ماه شاهد افزایش دما بودیم و در اثر گرما زدگی ۱۰ درصد پسته رقم احمد آقایی نابود شد.

 حاج عبدالهی با تاکید بر اهمیت بیمه کردن باغات کشاورزی در برابر حوادث غیرمترقبه یادآور شد: کشاورزان می توانند از طریق سامانه حوادث غیرمترقبه از تسهیلات و کمک های بلاعوض دولتی استفاده کنند.

کد خبر: ۸۲٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا HK ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
      0 0
      اموال معدن مس رفسنجان غیر قانونی صرف ساخت استادیوم و باشگاه و بیمارستان در کرمان میشود در صورتی که خود رفسنجان مشکلات زیادی دارد چرا چرا چرا و...