۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
برداشت دانه روغنی کلزا از در سطح ۱۳ هزار هکتار از مزارع ایلام آغاز شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

برداشت دانه روغنی کلزا از در سطح ۱۳ هزار هکتار از مزارع ایلام آغاز شد

ایلام- اقدسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از در سطح ۱۳ هزار هکتار از مزارع استان گفت: شهرستان دهلران قطب تولید کلزا است.

محمد علی اقدسی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۱۳ هزار هکتار از اراضی ایلام به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می شود ۲۵ هزار تن محصول کلزا در شهرستان برداشت شود.

 وی با اشاره به اینکه ایلام چهارمین استان کشور در بحث کشت کلزا است، افزود: هم اکنون برداشت کلزا در شهرستان های جنوبی استان یعنی دهلران و مهران آغاز شده است.

اقدسی بیان کرد: ۸۰ درصد تولید کلزای استان ایلام مربوط به شهرستان دهلران است و در این شهرستان سالانه ۲۰ هزار تن کلزا برداشت می شود.

وی با اشاره به خرید ۲۵۰ تن کلزا تاکنون در مراکز خرید شهرستان دهلران، افزود: برای خرید هر کیلو کلزا ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان در نظر گرفته شده که بلافاصله پس از تحویل کلزا به مراکز خرید تعاون روستایی و ثبت در سامانه به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام اظهار کرد: تعداد ۳۰ دستگاه کمباین بومی و غیر بومی در منطقه دهلران مجوز فعالیت دارند و پنج مرکز خرید مربوط به تعاون روستایی و بخش خصوصی آماده خریداری کلزا هستند.

کد خبر: ۸۲٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha