۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
الگوهای کشت بر اساس توان صادراتی و نیاز هر شهرستان تعیین می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

الگوهای کشت بر اساس توان صادراتی و نیاز هر شهرستان تعیین می شود

بناب- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: الگوی کشت را بر اساس توان صادراتی و نیازهای موجود هر شهرستان تعیین می کنیم که در این خصوص در شهرستان بناب اقدامات خوبی انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در نشست بررسی مشکلات کشاورزان و واحدهای دام و طیور شهرستان بناب ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت تبدیل تهدید به فرصت تأکید کرد و افزود: امروز کشاورزان در سایه اطلاع رسانی و آگاهی دادن به دنبال استفاده از بذرهای اصلاح شده در زمین های خود هستند.

این گزارش می افزاید، فرماندار بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ به اذعان بسیاری از کارشناسان سخت ترین سال به لحاظ مشکلات اقتصادی برای کشور بود، اظهار کرد: خوشبختانه در سایه همت و اتحاد بین مردم و مسئولان این سال را علیرغم تمامی مشکلاتی که وجود داشت، با موفقیت به پایان رساندیم.

شهریار فتحی با بیان اینکه شهرستان بناب یک شهرستان صنعتی است ولی در حوزه کشاورزی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ افزود: به دلیل قرار گرفتن شهرستان در تنش آبی باعث شده مسائل کشاورزی در این شهرستان کمرنگ شود.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی بناب دارای پتانسیل های زیادی است که می توان با انجام اقداماتی در زمینه به روز کردن سبک کشاورزی از جمله تبدیل آبیاری های غرق آبی به قطره ای، ترویج و ارائه آموزش های لازم به کشاورزان و تعیین الگوهای کشت ظرفیت های بالقوه شهرستان در حوزه کشاورزی را بالقوه کرد و سرمایه گذاری در این حوزه را ارتقاء داد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب سپس به مشکل کمبود مرغ طی روزهای اخیر در سطح شهرستان نیز اشاره ای کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر مشکلی در تأمین مرغ در شهرستان نداریم اما مشکل پیش آمده اهمیت و ضرورت وجود کشتارگاه طیور در شهرستان را بیش از پیش نشان می دهد که انتظار می رود مدیران استانی در خصوص راه اندازی کشتارگاه طیور در این شهرستان همراهی و مشارکت کامل داشته باشند.

کد خبر: ۸۲٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha