۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
راه‌اندازی ۲۵۳ واحد جدید تولیدی در آذربایجان‌شرقی
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خبر داد؛

راه‌اندازی ۲۵۳ واحد جدید تولیدی در آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی ۲۵۳ واحد جدید تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۴۰۰ نفر در ۱۲ ماهه سال جهش تولید خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تشریح بخشی از اقدامات سازمان در زمینه جهش تولید با تمرکز بر صنایع پیشران و منتخب به عنوان دومین برنامه‌محوری وزارت صمت در سال ۹۹، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی در راه‌اندازی طرح‌های ایجادی حائز رتبه دوم کشوری شده و راه‌اندازی و ایجاد واحدهای صنعتی جدید در استان رشد ۲۰ درصدی داشته است.

وی از کسب رتبه دوم کشوری در راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی ۳۰۰ طرح توسعه واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان، زمینه افزایش اشتغال ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در سال جهش تولید فراهم شده است.

رئیس سازمان صمت استان جلوگیری از تعطیلی و حمایت از تداوم فعالیت ۴۴ واحد تولیدی با تغییر مدیریت و مالکیت پروانه بهره‌برداری آنها را یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات مجموعه صمت برشمرد و گفت: بازگردانی ۱۰۷ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی استان به چرخه تولید بازگشته‌اند و تحقق این امر در سال گذشته، موجب صیانت از اشتغال بیش از ۲ هزار نفر شده است.

وی همچنین از احیاء و آغاز فعالیت مجدد ۵۶ معدن استان در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در سال جهش تولید از  یک‌هزار و ۲۰۰ واحد و طرح صنعتی در استان به‌منظور ارائه خدمات و رفع موانع و مشکلات راه‌اندازی طرح‌ها، بازدید به عمل آمد.

امین‌زاده از طرح آهک هیدراته اهر، طرح توسعه نفلین سینیت کلیبر، طرح فولاد حدید بناب و طرح تبلت مراغه به عنوان طرح های ملی و مهم وزارت صمت در استان یاد کرد و گفت: در ایام‌الله دهه فجر سال ۹۹ در سفر مقام عالی وزارت و مسوولان ارشد کشوری و استانی بیش از۲۰ طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان افتتاح شد.

وی، خط افزایش ظرفیت پالایشگاه و افزایش خط تراکتورسازی را از جمله طرح‌های یاد شده برشمرد و تصریح کرد: در سال جهش تولید در صنایع مختلف اعم از شیمیایی و بهداشتی، تلویزیون، ورق‌های روکش چوبی، نئوپان و ام دی اف، مصنوعات فلزی، کاغذ، سرامیک، قطعات خودرو و طرح‌های آردسازی شاهد تولید و راه‌اندازی طرح‌های مهمی در استان بوده‌ایم.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سال گذشته، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همت دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی از چهار واحد با ظرفیت ۵۰۰ هزار لیتر در روز قبل از شروع کرونا، به ۴۶ واحد تولیدی با ظرفیت ۶ میلیون لیتر در روز افزایش تولید داشتند.

وی یادآور شد: پیش از شیوع بیماری تنها یک واحد تولید ماسک در استان فعالیت داشته که با تمهیدات پیش‌بینی شده واحدهای تولیدی و صنفی ماسک به بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی و صنفی با ظرفیت تولید بیش از ۱میلیون عدد در روز در جهت مقابله با کرونا افزایش یافته است.

کد خبر: ۸۲٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha