۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
۲۰ درصد کالاهای یزد نشان استاندارد کسب نکردند
مدیرکل اداره استاندارد یزد:

۲۰ درصد کالاهای یزد نشان استاندارد کسب نکردند

یزد- مدیرکل اداره استاندارد استان یزد اعلام کرد که بر اساس ارزیابی‌های سال ۹۹، ۲۰درصد کالاهای استان نتوانست نشان ملی استاندارد را به دست آورد.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل استاندارد استان یزد، محمدرضا زارع بنادکوکی گفت: در سال گذشته بر روی کالاهای نمونه برداری شده از واحدهای تولیدی و توزیعی استان یزد سه هزار و ۵۳ آزمون ارزیابی انطباق با استانداردهای ملی مربوطه انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۵۰۸ مورد مطابق و بقیه مغایر بوده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد بیان کرد: با توجه به آزمون‌های انجام شده بر کالاهای نمونه برداری شده در سال ۹۹، بیش از ۸۰ درصد کالاها مطابق با استانداردهای ملی مربوطه بوده است.

وی افزود: یک بخش از فرآیند نمونه‌برداری و آزمون مربوط به واحدهای تولیدی استان است که از تعداد کل آزمون‌های انجام شده دو هزار و ۹۰۲ آزمون مربوط به کالاهایی است که توسط کارشناسان استاندارد از واحدهای تولیدی اخذ شده و از این تعداد دو هزار و ۳۸۹ آزمون مطابق با استانداردها و بقیه مغایر بوده است.

مدیرکل استاندارد استان گفت: بخش دیگر فرآیند نمونه برداری و آزمون مربوط به واحدهای صنفی استان است که در طول سال ۹۹ این فرآیند عدد ۱۵۱ آزمون را به خود اختصاص داده و از این تعداد آزمون ۱۱۹ مورد با استانداردها مطابق و بقیه مغایر بوده است.

زارع بنادکوکی گفت: به منظور استمرار سطح کیفیت مورد انتظار در استانداردها و اظهارنظر در این خصوص، ضروری است نمونه کالاها پس از آزمون، شرایط انطباق با استانداردهای ملی مربوطه را احراز کنند که در غیر این صورت، مراتب قانونی تذکر، اخطار، جمع آوری، توقیف و معرفی متخلفان به مراکز حقوقی و قضایی در اسرع وقت انجام می‌شود.

کد خبر: ۸۲٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha