۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
در شرایط فعلی، دولت ساماندهی بازار را بر عهده گیرد
رئیس کمسیون صنایع اتاق ایران:

در شرایط فعلی، دولت ساماندهی بازار را بر عهده گیرد

ابوالفضل روغنی گلپایگانی می‌گوید: در شرایطی که به دلیل اعمال تحریم‌ها قدرت خرید مردم از ابتدای سال با کاهش همراه بوده و حالا با شیوع ویروس کرونا، مردم تمایلی به خرید آنچنانی ندارند، دولت باید مستقیما به بازار تولیدات ورود کند و خود عهده‌دار خرید تولیدات مشاغل با هدف تامین نقدینگی کسب و کار شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در کشور، سرنوشت بسیاری از مشاغل خرد و کلان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و در این شرایط کارشناسان و فعالان اقتصادی بر ضرورت حمایت دولت از کسب و کارها تاکید دارند. سیزدهم اسفندماه رئیس اتاق ایران طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اثرات آن بر  اقتصاد، ضمن ابراز نگرانی در مورد وضعیت کسب‌وکارهای خدماتی، کوچک و متوسط و بنگاه‌های بزرگ بالادستی، ۸ پیشنهاد برای جبران بخشی از آسیب‌ها ارائه کرد. همچنین رؤسای سه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تعاون، اصناف نامه‌ای به رئیس جمهوری نوشتند و در این نامه خواستار حمایت ویژه از بنگاه‌ها و کسب و کارها تا شهریور ٩٩ شدند تا رکود شدید رخ ندهد. در راستای حمایت‌هایی که بخش خصوصی نیاز دارد تا ۴۰ درصد اقتصاد کشور را زنده نگه دارد.

در همین زمینه، ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمسیون صنایع اتاق ایران با اشاره به پیشنهادهای ارایه شده از سوی پارلمان بخش خصوص در راستای حمایت از کسب‌وکارها، تاکید داشت: پیشنهادهای ارایه شده جمع‌بندی نظرات کمیسیون‌های اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط بحرانی امروز، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بیش از سایر کسب و کارها دچار خسارت شدند، پیشنهاد داد تا دولت برای حمایت از این مشاغل هرچه سریعتر دست به کار شود و ساماندهی نقدینگی و تولیدات آن‌ها را بر عهده گیرد.

روغنی افزود: در شرایطی که به دلیل اعمال تحریم‌ها قدرت خرید مردم از ابتدای سال با کاهش همراه بوده و حالا با شیوع ویروس کرونا، مردم تمایلی به خرید آنچنانی ندارند، دولت باید مستقیما به بازار تولیدات ورود کند و خود عهده‌دار خرید تولیدات مشاغل با هدف تامین نقدینگی کسب و کار شود.

رئیس کمسیون صنایع اتاق ایران در ادامه به تشریح مسولیت اجتماعی فعالان اقتصادی در شرایط بحرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی در شرایط بحرانی امروز نشان دادند که چگونه در کنار مردم هستند. شاهد بودیم که با گسترده تر شدن شیوع ویروس کرونا، برخی کارخانه‌ها مسیر خط تولید خود را تغییر دارند و حتی به رایگان اقدام به تولید محصولات مورد نیاز بازار کردند. اما وظیفه فعالان اقتصادی در شرایط بحرانی تنها این نیست که با قیمت مناسب اقدام به تولید محصولاتی کنند که در بازار با کمبود مواجه هستند. حمایت عاطفی و اخلاقی و در کنار مردم بودن بخش مهم دیگری از این مسوولیت است که خوشبختانه فعالان اقتصادی نشان دادند از عهده این وظیفه به خوبی برمی‌آیند.

کد خبر: ۸٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha