۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
صنایع نیازمند ساختارهای بزرگ برای تاب آوری هستند
عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی بشل:

صنایع نیازمند ساختارهای بزرگ برای تاب آوری هستند

سوادکوه- عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی بشل سوادکوه گفت: صنایع نیازمند زمین‌های بزرگ و ساختارهای بزرگ است تا بتواند در تکانه‌های اقتصادی دوام بیاورند.

سهراب پورمداح در گفتگو با خبرنگار بازار در رابطه با ساختمان اداری مجموعه و شائبه ویلاسازی در این مکان، با بیان اینکه هر واحد تولیدی نیازمند بخشی برای فروش و خرید داخلی و خارجی و منابع نیروی انسانی است، گفت: این ساختمان با مساحت ۶۰۰ مترمربع، شامل اتاق ریاست، کنفرانس، مالی و اداری و .. بوده و تنها بخش مفروش ساختمان، نمازخانه آن است و شاید تنها ایرادش معماری زیبای آن باشد.

وی افزود: این شرکت دارای یک واحد رفاهی است که همچنان که مشاهده کرده‌اید مدت‌هاست استفاده نشده است؛ عموما این واحدهای رفاهی در راستای کاهش هزینه اسکان چند روزه برای مهندسان خارجی و داخلی در زمان عقد قراردادهای خرید و فروش بوده که لازمه هر شرکتی به این اندازه کار است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۸ نفر در این مجموعه درحال کار هستند که جز یک نفر همه بومی‌اند و در طی این چند ماه از حضور من، معوقه پرداخت حقوق نداشته‌ایم افزود: علاوه بر این افراد، ۶ پیمانکار برای پی، نصاب سوله، بنا و راه سازی نیز در این مجموعه مشغول به کارند که تا تابستان به تعداد ۸۰ نفر خواهد رسید، طبق اشل وزارت صنایع برای ۳۰۰ نفر در این مجموعه اشتغال ایجاد خواهد شد.

پورمداح با بیان اینکه این مجموعه در طی چند فاز راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: اینجا در طی دو سال به تدریج به چرخه تولید می‌پیوندد و پس از هر فاز، نیازمند اشتغال خواهیم بود و اگر به ما نیروهای عاقل، کارا و سالم معرفی کنند ما استقبال خواهیم کرد.

رئیس انجمن آزمایشگاه‌های همکار استاندارد مازندران با اشاره به اینکه حجم کار بالا بیانگر سرمایه بیشتر نیست، گفت: من در صنعتی کار می‌کنم که ارزش برخی مواد آن هر کیلو ۲۶۰هزارتومان است اما در صنعتی مانند فولاد ارزش هر کیلو ۱۶ هزارتومان است و در نتیجه حجم کار یا تعداد تریلی ورودی و یا خروجی قیاس قابل قبولی برای ارزش ریالی کار یک کارخانه نیست.

پورمداح در رابطه با این ادعا که خرید این زمین نه برای تولید بلکه برای افزایش قیمت زمین و سپس فروش آن بوده است، با اشاره به نرخ تفاوت افزایش قیمت در داخل شهرک و خارج از آن، گفت: هیچ صنعتگری زمین داخل شهرک را به منظور افزایش قیمت آن نمی‌خرد و حداقل عقل اقتصادی را دارد که نرخ رشد قیمت زمین در شهرک صنعتی از روستاهای استان هم کمتر است.

وی با تأکید بر اینکه صنعت با زمین‌های کوچک شکل نمی‌گیرد، افزود: صنایع نیازمند زمین‌های بزرگ و ساختارهای بزرگ است تا بتواند در تکانه‌های اقتصادی دوام بیاورند و اگر صنعتگری۱۰ هکتار زمین دارد و ۵ هکتار آن را ساخته است، ۵ هکتار باقیمانده راکد نیست بلکه آن میزان برای طرح توسعه‌اش است؛ چراکه او نمی‌تواند بعدا جای دیگری زمین بخرد و مدیریت چند جایی داشته باشد، بلکه باید کارخانه در یک جا متمرکز باشد تا بتواند هم خوب مدیریت کند و هم هزینه‌ها را کاهش دهد و مسئولان نیز تلاش کنند در سالی که رهبری سال پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی گذاشته است به ما تولیدکننندگان کمک کنند.

کد خبر: ۸۲٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha