۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
فقط فعالیت مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز مجاز است
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

فقط فعالیت مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز مجاز است

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مشاغل گروه یک در شهرهای قرمز شامل بیمارستان ها، مطب ها، داروخانه‌ها و مشاغل ضروری برای جامعه هستند.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی درباره عدم اعمال محدودیت‌ها در شهرها افزود: طرح مدیریت هوشمند از مهر ۹۹ شروع شده و تاکنون تجربه موفقی از انجام این طرح داریم.

وی ادامه داد: بر اساس طرح مدیریت هوشمند بایستی محدودیت‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال شود.

رئیسی با بیان اینکه اگر الآن در تهران علیرغم وضع قرمز برخی از مشاغل فعال هستند تخلف صورت گرفته افزود: باید از فعالیت این مشاغل جلوگیری شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: اعلام محدودیت‌های ستاد ملی مقابله با کرونا از طریق قرارگاه به استانداری‌ها ابلاغ می‌شود که باید از امروز این محدودیت‌ها اعمال می‌شده است.

وی درباره نامه ۸ بندی وزیر بهداشت گفت: در طرح شهید سلیمانی از گام چهارم که یک طرح ضربتی بود از ۱۸ اسفند تا ۱۸ فروردین انجام شد و بعد از آن گام پنجم شروع می‌شود که اصول اساسی در این گام واکسیناسیون عمومی، شناسایی افراد، اولویت بندی و اجرای سند ملی واکسیناسیون و همچنین موضوع نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها، تشدید نظارت‌ها و همچنین بیماریابی، رهگیری و انجام تست‌ها قرار دارد؛ البته موضوع شناسایی ویروس‌های جدید جهش یافته و بکارگیری سریعتر نیروهایی که استخدام شده اند در این نامه وجود دارد.

رئیسی درباره تغییر معیارهای رنگ بندی شهرها افزود: در الگوی بیماری شاهد هستیم زمانیکه تعداد بیماران سرپایی بالا می‌رود حدود ۱ هفته تا ۱۰ روز بعد تعداد بیماران بستری افزایش پیدا می‌کند و حدود ۳ تا ۴ هفته بعد تعداد فوتی بالا می‌روند.

وی با اشاره به اینکه معیار فعلی بر اساس بیماران بستری است ادامه داد: اگر بخواهیم یک گام از ویروس جلوتر حرکت کنیم و زمانی که بیماران سرپایی و موضوع ویروس جهش یافته افزایش پیدا می‌کند یک ضریبی در شاخص‌ها انجام می‌دهیم تا یک شهر زودتر تغییر رنگ دهد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره ظرفیت بیمارستان‌ها گفت: امیدواریم این موج کرونا با کمک مردم و برنامه ریزی‌های انجام شده کنترل شود البته تعداد تخت‌های مورد نیاز و تمهیدات اندیشیده شده برای این موج آماده است، اما به دلیل کنترل کرونا در گذشته این تخت‌ها اشغال شده بود و الآن با دستور وزیر بهداشت مبنی بر حذف خدمات غیر اورژانسی در بیمارستان‌ها در روزهای آینده تعداد تخت‌های بیشتری برای بیماران کرونایی آماده می‌شود و در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه‌ای برای افزایش تست‌های کرونایی وجود دارد افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار تست روزانه داریم و برنامه‌هایی برای افزایش تعداد تست‌ها داریم، ولی در حال حاضر مهمترین کار، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است و افراد در خانه بمانند و محدودیت‌های قرمز و نارنجی را به صورت دقیق رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از هر ۳ تست یک نفر مثبت است ادامه داد: انجام تست‌ها کمک کننده است، ولی اصل کار نیست بلکه اجرای محدودیت‌ها و انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت است.

کد خبر: ۸۲٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha