۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
توزیع هزاران بسته معیشتی در رزمایش احسان یزد
توسط ستاد اجرایی فرمان امام انجام شد؛

توزیع هزاران بسته معیشتی در رزمایش احسان یزد

یزد- ستاد اجرایی فرمان امام در یزد هزاران بسته معیشتی را طی پنج مرحله از رزمایش احسان میان اقشار آسیب‌دیده از کرونا توزیع کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر محمدپناه در نشست برگزاری رزمایش مرحله پنجم همدلی و احسان ستاد فرمان امام خمینی(ره) یزد که عصر چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه در دفتر امام جمعه یزد کلید خورد، تلاش برای ارتقای سلامت جامعه، خدمات مالی و حمایتی و نیز رزمایش ها و پویش های مردمی بنیاد احسان را از جمله فعالیت‌های این ستاد بیان کرد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام یزد با اشاره به اجرای پنجمین رزمایش ستاد اجرایی فرمان امام در یزد، بیان کرد: در این رزمایش در مرحله اول ۱۳ هزار بسته معیشتی، در مرحله دوم ۲۵ هزار بسته پروتئینی، در مرحله سوم ۱۲۰ هزار بسته غذای گرم، در مرحله چهارم بیست هزار بسته و در مرحله فعلی ۱۶ هزار بسته معیشتی آماده شده است که با حمایت مردم و جهادگران در حال توزیع بین اقشار آسیب دیده از کرونا است.

محمدپناه اظهار کرد: در سال گذشته هفت هزار بسته معیشتی و در رزمایش احسان و سلامت نیز در سه مرحله ۲۰ هزار بسته بهداشتی شامل مواد ضدعفونی و دستکش در مناطق حاشیه‌ای و محروم توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد: در پویش مشق احسان نیز اقلام نوشت افزار، لوازم التحریر و کیف مدرسه برای هفت هزار دانش آموز یزدی تهیه شد.

ورود ستاد اجرایی فرمان امام به بحث شکوفایی استعدادها
مدیرکل ستاد فرمان امام یزد تاکید کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام نیز در زمینه خودکفایی و بروز استعدادهای اقشار محروم جامعه راهکارهایی اندیشیده و درصدد اجرای آن است.

محمدپناه گفت: مهمترین دغدغه این ستاد رفع محرومیت از کشور است که در این زمینه مبادرت به کارآفرینی و توانمندسازی اقتصادی اقشار محروم شده است.

وی در خصوص اردوهای حمایتی برای کسب وکار خانواده‌های محروم افزود: درکارگاه‌های تولیدی تسهیل‌گران و مجریان اقتصادی در مناطق روستایی شناسایی و برای تأمین مالی به بانک‌ها معرفی میشوند.

مدیرکل ستاد فرمان امام یزد گفت: در استان یزد در شش ماهه دوم سال ۹۸ طرح اشتغال زایی اجتماع محور در چند شهرستان محروم و ۱۲۱ روستا اجرا شده است.

محمدپناه در خصوص اشتغال ایجاد شده توسط ستاد با بیان اینکه محوریت ستاد بر اساس اشتغال اجتماع محوراست، گفت: شغل مستقیم ایجاد شده توسط این ستاد در یزد پنج هزار و  ۱۵۳شغل بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ تمام شهرستان های استان مشمول طرح اشتغال زایی اجتماع محور است و  تسهل گران این امر معرفی شده و از اوایل اردیبهشت ماه فعالیتشان شروع می‌شود.

ساخت ۱۳ مدرسه در ۱۴۰۰ توسط ستاد فرمان یزد 
محمدپناه در خصوص فعالیت‌های عمرانی بنیاد برکت گفت: ساخت مجموعه‌های آموزشی و فرهنگی، ساخت مسکن محرومین، اجرای طرح‌های راهسازی و آبرسانی، ساخت و تکوین خانه‌های بهداشت و تکمیل بیمارستان‌
ها به عنوان مکمل فعالیت اقتصادی از جمله فعالیت های این بنیاد شناخته میشود.

مدیرکل ستاد اجرای فرمان امام یزد در خصوص ساخت مدرسه توسط این ستاد گفت: در استان یزد ۲۷ مدرسه با ۱۵۹ کلاس اختصاص ساخته شده و در سال جاری ۱۳ مدرسه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی در خصوص حمایت از خانواده های معلولان بیان کرد: تعداد ۵۰ واحد مسکن برای خانوادهای دو معلول به بالا در استان در حال ساخت است.

محمدپناه در خصوص حمایت از بهداشت و درمان هم اعلام کرد: ۱۰ میلیارد ریال کمک هزینه خرید سی تی اسکن برای بیمارستان شهرستان خاتم در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص بیمه گفت: بیمه برکت تمام منازل روستایی استان را  تحت پوشش قرار داده است که ۳۵درصد از کل هزینه بیمه توسط این بنیاد تقبل شده است.

ساخت ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی یزد توسط ستاد فرمان 
مدیرکل ستاد اجرای فرمان امام یزد در خصوص مسکن ملی خاطر نشان کرد: شرکت توسعه گران ستاد با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و دستورات محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در جهت ساخت مسکن ارزان قیمت برای افراد کم درآمد اقدام شده است.

محمدپناه در راستای طرح مسکن ملی اشاره کرد: با توجه به نیاز مسکن برای جوانان و درخواستی که از طرف استانداری و نماینده ولی فقیه در استان شد، با ساخت هزار و ۹۰۰ واحد مسکن دیگر به عنوان کارگزار موافقت گردید.

وی تاکید کرد: نهایتا از کل شش هزار و ۵۷۲ واحد مسکونی که قرار شد در استان ساخته شود، سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن از طریق این ستاد امضا شده است.

محمدپناه در ادامه اظهار کرد: اولین پروزه طرح اقدام ملی مسکن در کشور طی ۹ ماه توسط این ستاد تکمیل گردید که دیروز هم افتتاحیه آن بود که مایه مباهات استان است.

وی در خصوص مؤسسه دانش بنیان برکت بیان کرد: این مؤسسه به عنوان بازوی اجرایی ستاد فرمان امام در توسعه زیست بوم و کارآفرینی و افتصاد دانش بنیان است.

محمدپناه  افزود: این ستاد در راستای اهراف کلان خود از جمله تحقق اقتصاد مقاومتی، افزایش سهم تولید و صادرات محصولات دانش بنیان در اقتصاد کشور و حفظ و استفاده بهینه از نخبگان و متخصصان داخلی و ایرانیان خارج از کشور به فعالیت پرداخته است.

وی در خصوص توسعه اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال روی داد که ۳۶۰ کسب و کار نواورانه از برکات آن می‌توان نام برد.

محمدپناه خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات این ستاد، تولید داروهای برکت، مبارزه با بحران کرونا و تولید واکسن کووید ۱۹بود که از اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به تولید انبوه میرسد.

امام جمعه یزد خواستار مانع زدایی شد
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا ناصری با تقدیر از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، بیان کرد: با وجود نام امام خمینی در این ستاد، برکات گسترده ای شامل حال ستاد شده است. 

وی تصریح کرد: اگر چند ارگان دیگر مثل ستاد اجرای فرمان امام و کمیته امداد امام خمینی در کشور وجود داشته باشد، با این حرکات انقلابی، مشکلات کشور حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه استان خاطر نشان کرد: رسیدگی به مناطق محروم از اولویت‌های ستاد اجرای فرمان امام است که کارهای خوبی هم در این زمینه شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی اقدامات مفیدی در زمینه دانش بنیان انجام داده است که سعی می‌شود با برنامه ریزی درست به اجرای شدن آن کمک شود.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: با توسعه اقتصاد دانش بنیان و به کار گرفتن جوانان از خروج نخبگان جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: دشمن در صدد به حاشیه راندن جوانان نخبه است که لازم است با شناسایی و به کارگرفتن آنان، باید راه را بر آنان سد کنیم.

ناصری در پایان گفت: از مسئولین درخواست دارم جلسات منسجمی تشکیل دهند و سعی در افزایش تولیدات کشور داشته و درصدد مانع زدایی برآیند.

کد خبر: ۸۲٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha