۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
اعتبار یکسان سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی شده است
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

اعتبار یکسان سازی حقوق بازنشستگان پیش بینی شده است

نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ اعتبار کافی در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، نمایندگان بازنشستگان کشوری و لشکری با محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این سازمان دیدار و گفتگو کردند.

در آغاز این دیدار مسول هماهنگی بازنشستگان کشوری و لشکری، قدردانی ویژه بازنشستگان کشوری و لشکری را از عملکرد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر همسان سازی بازنشستگان در سال ۱۳۹۹ ابراز نمود و این خدمت بزرگ سازمان برنامه و بودجه را به بازنشستگان کشوری و لشکری خدمتی بزرگ برشمرد. در ادامه تنی چند از نمایندگان بازنشستگان کشوری و لشکری با تشکر از خدمات

نوبخت و دیگر مسولین سازمان برنامه و بودجه کشور، دائمی شدن همسان سازی بازنشستگان کشوری و لشکری، افزایش خدمات بیمه ای، افزایش پنجاه درصدی برای بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان و اختصاص فوق العاده مناطق جنگی برای بازنشستگان شش استان مرزی کشور را خواستار شدند.

محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، با تشکر از حضور بازنشستگان کشوری و لشکری به تبیین جایگاه والای بازنشستگان پرداخت و از حاضران در جلسه به عنوان مشاوران خود نام برد.

وی در ادامه گفت: از اینکه در شرایط سخت اقتصادی هستیم بر کسی پوشیده نیست اما به عنوان مقام مسول در سازمان برنامه و بودجه کشور معتقدم هر تصمیمی که گرفته می شود از نظر هزینه فایده هم باید مقدار فایده در نظر گرفته شود تا برای آن هزینه شود به باورم همین مقدار کمی را که داریم باید عادلانه، با انصاف و عاقلانه توزیع کنیم.   برای همسان سازی چقدر خوب است با همفکری شما کارها انجام شود تا  موجبات رضایت بازنشستگان شریف فراهم‌ گردد.

نوبخت در ادامه افزود: ما سال گذشته با تعدادی از این جمع جلسه ای داشتیم و با هم قرار گذاشتیم که موضوع یکسان‌سازی را اجرا کنیم و من خواهش کردم که به من اعتماد کنید و علاقه مند هستم این کار انجام شود و در این راستا کارگروهی‌ با حضور نمایندگان بازنشستگان کشوری و لشکری تشکیل شد و امروز قدردان نظرات و همفکری های شما هستم.

معاون رییس جمهوری گفت: برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ اعتبار کافی در نظر گرفته شده و نه تنها مشکلی در این رابطه برای بازنشستگان کشوری و لشکری وجود ندارد برای تأمین اجتماعی هم این کار انجام شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: گرچه متناسب سازی حقوق عده ای از بازنشستگان در مردادماه ۱۳۹۹ به صورت افزایش حقوق انجام شد، اما احکام این متناسب سازی را توانستیم مجددا یکبار در اواخر اسفندماه و اکنون هم برای سال  ۱۴۰۰ برای همه آنان اصلاح کنیم.

معاون رییس جمهوری در ادامه گفت: از مهرماه ۱۳۹۹ حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری بر طبق فرمول ۹۰ درصد به  انجام رسید یعنی اینکه هر بازنشسته باید حداقل ۹۰ درصد حقوق شاغلین هم طبقه و همتراز خود را دریافت کند.

نوبخت همچنین افزود: بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان هم در بودجه سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی در نظر گرفته شد.

در پایان جلسه دکتر نوبخت تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور مصمم است با همفکری و مشورت نمایندگان بازنشستگان کشوری و لشکری، لایحه دائمی شدن یکسان سازی بازنشستگان را در قالب لایحه دو فوریتی تقدیم مجلس شورای اسلامی نماید.

کد خبر: ۸۲٬۳۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد جلال بلوچ IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 0
      متناسب سازی دقیق برای حداقل بگیران اجرا نشدهاست جدول محاسبه وتاریخ روز خبر را دقیق اعلام کنید.ماه رمضان از دروغ بپرهیزید.