۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
 ۵۰۰ تن آب ژاول برای ۲۷ شهرستان خوزستان تامین شد
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی:

۵۰۰ تن آب ژاول برای ۲۷ شهرستان خوزستان تامین شد

ماهشهر- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: ستاد مدیریت بحران ماهشهر درخواست ۵۰۰ تن آب ژاول برای ۲۷ شهرستان استان خوزستان را داد که این میزان محلول تامین شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سید امید شهیدی نیا بیان کرد: در تداوم اقدام‌های گذشته شرکت های پتروشیمی عضو شورای راهبردی، یکی از مهمترین اقدامات توزیع آب ژاول تولیدی پتروشیمی کارون در مقیاس بسیار زیاد بوده است. 

وی افزود: تاکنون ۵۵۰ تن آب ژاول غلیظ از سوی شرکت های پتروشیمی با شیوع ویروس کرونا دراستان انجام گرفته است،  غلظت ژاول صنعتی پتروشیمی کارون به قدری است که برای مصارف شهری باید با صد برابر و برای مصارف خانگی باید با ۲۰۰ برابر آب ترکیب شده و سپس برای ضدعفونی سطوح مورد استفاده قرار گیرد.

شهیدی نیا ادامه داد: از این مقدار ۴۰۰ تن برای استان خوزستان و ۱۵۰ تن برای تهران بوده است، علاوه بر این، ستاد بحران شهرستان درخواست ۵۰۰ تن دیگر آب ژاول برای ۲۷ شهرستان استان خوزستان را داده که تا فردا تحویل فرمانداری ها خواهد شد.

وی گفت: در این راستا مصوب شد مقادیری از این آب ژاول را بسته بندی و بین مردم توزیع کنیم که جهت گیری صنعت در توزیع این مواد، مناطق محروم و حاشیه نشین شهرستان بندر ماهشهر است، در این زمینه شرکت اکسیر سازان اطلس که از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخل منطقه است، چند روز خط تولید تینر خود را متوقف کرده تا بتواند در بسته‌بندی این مواد مشارکت کند، بسته‌بندی این مواد هم اکنون با کمک نیروهای این شرکت و نیروهای بسیجی منطقه در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشمی ادامه داد: روزانه ۸ تا ۱۰ هزار بطری ۲.۵ لیتری در این عملیات آماده توزیع است که با همکاری بسیج محلات بصورت جهادی از امروز جمعه این مقدار محلول تحویل منازل مسکونی خواهد شد، مردم  هم با توجه به محل استفاده این ماده ( برچسب برای مصارف داخلی و یا بیرون منزل)، حتماً دستورالعمل روی بطری ها را مطالعه نموده و  براساس آن استفاده کنند.

شهیدی نیا اظهار داشت: همچنین الکل های تولیدی شرکت پژوهش و فناوری به‌صورت روزانه دریافت و به همراه سایر اقلام مورد نیاز مراکز بهداشت، درحال توزیع بین این مراکز است، بطری های الکل همچنین دراختیار اداراتی گذاشته شد که بیشترین ارباب رجوع را دارند.

شهیدی نیا بیان کرد: امید است با مجموعه این اقدامات و رعایت مسائل بهداشتی توسط همه ما و کمک رسانه ها در اطلاع رسانی و آموزش مردم برای ایجاد فضای قرنطینه خانگی، بتوانیم جلوی شیوع این ویروس را بگیریم و با همت و اتحاد ملی بر این مشکل سراسری غلبه کنیم.

وی با بیان اینکه  مهمترین عامل در جلوگیری از انتشار این ویروس آموزش است افزود: هم اکنون در رسانه ملی و فضای مجازی این آموزش‌ها در حال انجام و پیگیری است ، کنترل های شخصی و حفظ بهداشت فردی مهمترین اقدام است ، کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری یک کار بخشی نیست و همه مردم در تمامی سطوح باید به صورت بسیار جدی در این امر مشارکت کنند، صنعت پتروشیمی با توجه به توان تولید مواد ضدعفونی کننده آمادگی دارد بدون محدودیت و بدون هیچ هزینه ای خدمات خود را تا کنترل کامل این بیماری ادامه دهد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشمی ادامه داد:  در این راستا مصوب شد مقادیری از این آب ژاول را بسته بندی و بین مردم توزیع کنیم که جهت گیری صنعت در توزیع این مواد، مناطق محروم و حاشیه نشین شهرستان بندر ماهشهر است.

وی ادامه داد: در این زمینه شرکت اکسیر سازان اطلس که از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخل منطقه است، چند روز خط تولید تینر خود را متوقف کرده تا بتواند در بسته‌بندی این مواد مشارکت کند. بسته‌بندی این مواد هم اکنون با کمک نیروهای این شرکت و نیروهای بسیجی منطقه در حال انجام است.

کد خبر: ۸٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha