۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
مرز سیرانبند در کردستان بازگشایی شد
در گفتگو با بازار اعلام شد

مرز سیرانبند در کردستان بازگشایی شد

کردستان- سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: مرز سیرانبند بانه بعد از ۱۱ روز تعطیلی مجدد بازگشایی و فعالیت تجاری در این مرز امروز آغاز شد.

خالد جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهرا داشت: بعد از اعلام رسمی شیوع بیماری کرونا در کشور، مرزهای استان کردستان هم تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفت و برای چندین روز متوالی بسته شدند.

وی افزود: مرز باشماق مریوان که یکی از شریان های مهم و از مولفه های توسعه اقتصادی استان است، چند روزی بسته شد که با تدابیر انجام شده بین مسوولان ایران و اقلیم کردستان عراق این مرز بازگشایی شد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کردستان وی اضافه کرد:  بعد از گذشت ۱۱ روز از تعطیلی مرز سیرانبند بانه هم امروز با اقدامات انجام شده، فعالیت اقتصادی آن از سر گرفته شد.

جعفری با اشاره به اینکه تعطیلی مرز سیرانبند موجب افزایش فعالیت تجاری مرز باشماق مریوان بود و محل تخلیه بار این مرز هم جوابگوی تعداد کامیون های صادراتی نبود، افزود: همین اتفاق منجر به تشکیل صف های طولانی از کامیون ها در مرز باشماق طی چند روز اخیر شد که با بازگشایی مجدد مرز سیرانبند از  ترافیک کامیون ها کاسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی ۱۱ ماهه امسال ۹۸ هزار کامیون صادراتی به  مرزهای استان وارد شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۸٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha