۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به مرمت و تکمیل شهر زیرزمینی سامن
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به مرمت و تکمیل شهر زیرزمینی سامن

همدان - خاکسار، مدیر پایگاه دستکند سامن از اختصاص اعتباری بالغ‌ بر ۲۰۰ میلیون تومان برای انجام کارهای مرمتی و تکمیل ساختمان موجود در این مجموعه خبر داد.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز اول در نظر گرفته شده برای شهر زیرزمینی سامن هنوز به اتمام نرسیده است، اظهار کرد: اجرا و تکمیل عملات تعریف شده در فاز اول شهر زیرزمینی سامن نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

وی عنوان کرد: در سال جاری از اعتبارات مربوط به سال ۹۹ بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون تومان برای کارهای مرمتی و تکمیل ساختمان موجود در این مجموعه اختصاص یافت.

مدیر پایگاه دستکند سامن با بیان اینکه این پروژه به اعتبار بیشتری نیاز دارد تا بتوان در زمینه تکمیل نورپردازی و اصلاح کریدورها و مواردی ازاین‌دست که ضروری هستند، اقدام مناسبی داشته باشیم، تاکید کرد: برای اینکه فاز نخست این پروژه بتواند میزبان گردشگران و علاقه مندان به میراث فرهنگی باشد، نیاز به پیش روی یک‌سری طرح‌های تکمیلی همچون نصب سیستم صوتی و دوربین مداربسته است.

خاکسار با یادآوری اینکه شهر زیرزمینی سامن از سال ۱۳۸۴ شناسایی شد و از سال ۱۳۸۶ تاکنون تعداد ۶ فصل کاوش‌های باستان‌شناسی و پژوهش‌های مرتبط در آن انجام شده است، گفت: وجود اسکلت‌های انسانی در دستکند سامن، ویژگی منحصربه‌فرد این مجموعه است.

کد خبر: ۸۲٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha