۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
ارائه طرحی برای اصلاح الگوی مصرف انرژی

ارائه طرحی برای اصلاح الگوی مصرف انرژی

ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راهکارهایی را برای سامان دادن به مصرف انرژی در کشور و کاهش مصرف ارائه داد.

به گزارش بازار به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق طرح بازار بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست قرار است مطابق با آئین‌نامه مصوب سال ۹۶ شرایط را برای جمع‌آوری و سازماندهی اطلاعات لازم در این حوزه با همکاری همه دستگاه‌های متولی از جمله شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، ساتبا، سازمان حفاظت محیط‌زیست و بازار بورس انرژی ایران فراهم کند تا مرکزی قابل استناد برای ارائه اطلاعات و آمارهای رسمی کشور در این حوزه ایجاد شود.

این طرح در پی اجرای راهکارهای کاهش مصرف انرژی، حفاظت از محیط زیست و کم کردن انتشار گازهای گلخانه‌ای بوده و زمینه‌ای مهیا برای بسط فرهنگ درست استفاده از انرژی در سطح ملی و بین‌المللی است.

در این طرح مقرر شده است که اگر شخص یا شرکت خدمات انرژی با سرمایه‌گذاری در یک بخش با تعرفه پائین انرژی (مانند بخش خانگی و موسسات آموزشی و صنایع) بتواند در مصرف حامل‌های انرژی صرفه‌جوئی کند، انرژی صرفه جوئی شده را به بخش‌های با تعرفه انرژی بالا (مانند پتروشیمی یا ایستگاه‌های گاز فشرده) در چارچوب بازار بورس انرژی عرضه کند.
بررسی‌ها حاکی است گردش مالی بخش خصوصی در بازار بهینه سازی انرژی در حدود ۲۳۰ هزار میلیارد ریال در سال خواهد بود.

کد خبر: ۸۲٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha