۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱
 اصلاح «قانون حمایت صنعتی» در دستور کار قرار گرفت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اصلاح «قانون حمایت صنعتی» در دستور کار قرار گرفت

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: اصلاح «قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات» در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

به گزارش بازار، حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارکرد: امسال شعار بسیار مهمی از سوی مقام معظم رهبری تعریف شده که اگر سه قوه به خوبی به آن بپردازند قطعاً خروجی لازم را برای کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه محور شعارها در سال های اخیر، تولید، جهش تولید و رونق تولید بوده گفت: متاسفانه آنگونه که باید به این شعارها عمل نشد و در حد شعار و حرف باقی ماند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: علت اینکه مقام معظم رهبری در کنار تولید، بحث رفع موانع و پشتیبانی را نیز مطرح فرمودند این است که اگر تولید مورد حمایت مستمر نباشد و موانع پیش پای آن برداشته نشود نتیجه ای نخواهد داشت و بر این اساس امسال شعار کامل تری را مطرح فرمودند.

فیروزی با بیان اینکه شعار سال و مسائل اقتصادی از روز اول کاری مجلس در سال جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفته گفت: تمامی کمیسیون ها مکلف شدند که در این راستا گام بردارند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: ما در کمیسیون صنایع و معادن چند برنامه مهم را در دستور کار قرار دادیم که در صورت نهایی شدن، تحرک ملموسی در بخشی از تولید کشور ایجاد خواهد شد.

وی با اعلام اینکه اصلاح «قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات» در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است، گفت: اینترنت ملی و اصلاح قانون معادن و نیز از جمله مورادی است که باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

فیروزی درمورد تغییر قیمت فاحش فولاد در سال گذشته و تاثیر منفی آن بر سایر صنایع کشور عنوان کرد: طرح تنظیم بازار فولاد در کمیسیون به اتمام رسیده و هم اکنون در نوبت طرح در صحن علنی است و بحث تنظیم بازار خودرو نیز مراحل نهایی خود را می گذراند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بازدید از کارخانجات در دو روز آینده خبرداد و گفت: انجام این وظیفه نظارتی میدانی مجلس می تواند حرکت تولید را پرشتاب تر و برخی مشکلات را هم مرتفع کند.

وی با اشاره به بلاتکلیف ماندن تعداد زیادی از پروژه ها به دلیل تزریق قطره چکانی نقدینگی گفت: مجلس برای اتمام این پروژه ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه نیز برنامه هایی را تدوین کرده است.

فیروزی به نقش اجرای مناسب قوانین در رفع موانع تولید اشاره و اظهارکرد: اگر مجریان قانون خوش سلیقه و باانگیزه باشند قوانین هم خوب اجرا می شوند در غیراین صورت قانون هم بلااستفاده می ماند و یا کارایی لازم را نخواهد داشت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مردم از ما به عنوان حاکمیت و دولت نمی پذیرند که نتوانیم بازار مرغ و یا خودرو را مدیریت کنیم لذا می طلبد که در بحث های تصمیم گیری و اجرا بهتر عمل شود.

کد خبر: ۸۲٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha