۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
ابلاغ دستور العمل جدید استفاده از انرژی در مراکز استخراج رمز ارز
وزیر نیرو اعلام کرد

ابلاغ دستور العمل جدید استفاده از انرژی در مراکز استخراج رمز ارز

اردکانیان، وزیر نیرو از ابلاغ دستورالعمل جدید استفاده از انرژی در مراکز استخراج رمز ارز خبر داد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان در آیین بهره برداری از طرح‌های صنعت برق در جمع خبرنگاران افزود: این دستورالعمل دو منظوره هم برای استخراج کنندگان مجاز رمز ارزها بهره خواهد داشت و هم توسعه تجدیدپذیرها را به دنبال دارد، زیرا فعالان رمز ارز می‌توانند طبق این دستورالعمل با توسعه تجدیدپذیرها برای استخراج رمز ارزاقدام کنند.

وی در خصوص مصرف غیرمجاز آب و برق گفت: این رویه به حکم قانون کاری خلاف و جرم و البته غیراخلاقی است، بنابراین ما با ابزار و اختیارات قانونی به طورقطع با آن برخورد خواهیم کرد.

وزیر نیرو افزود: مردم بدانند استفاده غیر مجاز از انرژی برای تولید رمزارزها هیچ تفاوتی با دست توی جیب مردم کردن ندارد.

وی گفت: همه باید این مسئله را جدی بگیرند، زیرا اگر با آن برخوردنشود اثرجدی بر عرضه انرژی می‌گذارد و همه آسیب خواهند دید.

اردکانیان افزود: وزارت نیرو امسال برنامه‌ای برای استخراج کنندگان رمز ارزها تدوین کرده که گشایش خوبی در کار این بخش خواهد بود.

لزوم بازنگری در تخصیص یارانه برق
وزیر نیرو گفت: علت عقب افتادگی در برخی زمینه‌های صنعت برق، یارانه پرداختی برای برق است.

آقای رضا اردکانیان در افتتاح پروژه‌های صنعت برق در نخستین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران در سال ۱۴۰۰ افزود: یکی از مشکلاتی که سبب عقب افتادگی در برخی زمینه‌های صنعت برق شده یارانه‌ای است که به برق پرداخت می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه بخشی از یارانه پرداختی به مردم از بهاء برق پرداخت می‌شود گفت: این سیستم بیمار است و ما در درمان نشدنش سهیم هستیم و البته این موضوع بسیار مهم است که اشکالات آن برطرف شود.

وی افزود: ایستگاه اول پویش هر هفته الف ب ایران در بخش توزیع صنعت برق است به نحوی که امروز ۸ هزار کیلومتر تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار، ۹ هزارکیلومتر مدارهای انتقال و توزیع برق، ۱۱ هزار دستگاه ترانسفورماتور توزیع و برق رسانی به ۶۰۰ هزارمشترک جدید در کنار انبوهی از طرح‌های سازوکاری به بهره برداری رسید.

اردکانیان گفت: طرح‌های پویش هرهفته الف ب ایران تا پایان فروردین ۱۴۰۰ بصورت هفتگی ابلاغ می‌شود و بطور خاص طرح‌های معینی برای تامین، توزیع آب و برق و جمع آوری و تصفیه فاضلاب مشخص شده است که تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می‌رسد.

وزیر نیرو با اشاره به نام‌گذاری سال به عنوان تولید، پشتیبانی و مانع زدایی از سوی مقام معظم رهبری افزود: برخورد با این شعار نباید به گونه‌ای باشد که ما ثابت کنیم هر آنچه انجام دادیم با شعار سال تطبیق دارد؛ بلکه ما باید ببینیم چه کاری انجام دهیم که قبلا انجام نشده است.

کد خبر: ۸۲٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha