۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
 افزایش تولیدات لوازم خانگی در سال ۹۹ بی‌سابقه بود
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی:

افزایش تولیدات لوازم خانگی در سال ۹۹ بی‌سابقه بود

هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی به آمار تولید لوازم خانگی در شش ماهه دوم و کل سال ۹۹ اشاره و اظهار کرد: ما در اکثر رشته‌های محصولی افزایش تولید داشتیم که این میزان از افزایش تولید شاید در ده سال اخیر بی‌سابقه بود.

به گزارش بازار، عباس هاشمی، دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: شش ماهه اول سال ۹۹ با تغییرات مداوم نرخ ارز و انواع محدودیت‌ها همراه بود اما در شش ماهه دوم با وجود مشکلات فراوان در مبادی ورودی گمرکات، عدم ثبات قوانین و مصوبات متناقض ستاد تنظیم بازار خوشبختانه حوزه تولید و صنعت به ویژه بخش لوازم خانگی آرامش بیشتری را تجربه کرد.

وی به آمار تولید لوازم خانگی در شش ماهه دوم و کل سال ۹۹ اشاره و اظهار کرد: ما در اکثر رشته‌های محصولی افزایش تولید داشتیم که این میزان از افزایش تولید شاید در ده سال اخیر بی سابقه بود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران استمرار سیر صعودی تولید از نظر کمی و کیفی را نیازمند ثبات قوانین دانست و گفت: ما می‌توانیم بازارهای صادراتی بسیار خوبی داشته باشیم اما عدم اطمینان از استمرار تأمین مواد اولیه توسط واحدهای تولیدی و قیمتها باعث عدم انعقاد قراردادهای صادراتی شده است.

هاشمی ثبات قوانین و تفکر سیستماتیک را لازمه حمایت از تولید دانست و افزود: اصطلاح بروکراسی الزاما امر منفی نیست چراکه به معنای اداره امور دفاتر و قوانین و مقررات است اما در ایران بروکراسی و عملکرد حاکمیت درخصوص اقتصاد و صنایع طوری است که بار منفی دارد و بیشتر نوعی کاغذبازی و کندی انجام امور را در ذهن متبادر می‌کند.
وی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های حاکمیت باید در جهت تسهیل دسترسی فعالان اقتصادی و صنعتی به بهره برداری از فرصتها باشد.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه بروکراسی در ایران، خودتحریمی معنی می‌شود گفت: این بروکراسی‌ها به قدری گریبانگیر تولید و اقتصاد بوده که فعالان اقتصادی کشور، آن را نوعی خودتحریمی قلمداد می‌کنند.

هاشمی از عدم اتصال سیستماتیک کشورمان به شبکه اقتصاد و تولید جهانی سخن گفت و افزود: آمیخته شدن غیرمتعارف حوزه اقتصاد و صنعت با مسائل سیاسی نیز در این شرایط تحریمی به بدتر شدن وضعیت کشور دامن می‌زند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از مرکز پژوهش‌های مجلس درخواست کرد که درمورد تمام قوانین مرتبط با اقتصاد و صنعت قبل از تصویب با تشکل‌های فراگیر ملی و اساتید دانشگاه مشورت کنند تا از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری شود.

کد خبر: ۸۲٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha