۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
پیش‌بینی صادرات یک میلیارد دلاری در بخش فناوری/ ایجاد خانه‌ نوآوری در کشورهای همسایه
معاون رئیس جمهور خبر داد؛

پیش‌بینی صادرات یک میلیارد دلاری در بخش فناوری/ ایجاد خانه‌ نوآوری در کشورهای همسایه

شاهرود- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: با توجه به اقدامات و همچنین تمرکز بر صادرات حوزه فناوری، امیدواریم که در بخش‌های مختلف صادرات حوزه فناوری و تکنولوژی به ویژه به کشورهای همسایه به رقم یک میلیارد دلار دست یابیم.

به گزارش خبرنگار بازار، سورنا ستاری ظهر سه‌شنبه در ادامه سفر یک‌روزه به استان سمنان و بازدید از طرح‌های فناوری و پارک علم و فناوری این استان در شاهرود و در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت‌های حوزه فناوری در کشور، تأکید کرد: توسعه فعالیت‌های صادراتی محور برنامه‌ریزی‌ها است.

وی درباره خانه نوآوری یا آی هیت ها بیان کرد: این مراکز در دیگر نقاط دنیا توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و درواقع محلی است که فناوری‌های حوزه تولیدی در کشور را می‌تواند به خارج منتقل کند.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: برای توسعه این خانه‌های نوآوری به‌ویژه در خصوص کشورهای همسایه و مکان‌هایی که بتوانیم به آن‌ها صادرات اقتصادی داشته باشیم، برنامه‌های خوبی در نظر گرفته‌شده که تمرکز بر صادرات یکی از آنان است.

ستاری در پاسخ به پرسش خبرنگار بازار درباره زیست‌فناوری‌های موجود در کشور، توضیح داد: ما در بسیاری از حوزه‌های علمی و فناوری و نانوفنّاوری، زیست‌فناوری، هوافضا و… در خاورمیانه و منطقه، رتبه برتر را در اختیارداریم که مثال بارز آن شرکت‌های فعال درزمینهٔ کرونا است که توانستند  ساخت کیت‌های تشخیص و دستگاه‌های آزمایشی و حتی درمانی و ... را بسازند لذا با توجه به این داشته‌ها امیدواریم بتوانیم در سال جاری به عدد یک میلیارد دلار در بخش صادرات دست‌یابیم. 

وی در ادامه به پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر در شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: اتفاقات خوبی در این پارک رقم خورده اما باید تقویت شود.

معاون رئیس‌جمهور گفت: پارک علم و فناوری استان سمنان نسبت به سال‌های قبل در سمنان و دامغان و همچنین شاهرود پیشرفت‌های خوبی داشته اما هنوز با استانداردهایی که باید داشته باشد، فاصله دارد.

ستاری بیان کرد: پتانسیل استان بسیار بالا است و شرکت‌های حوزه معدنی و صنعتی خوبی در این استان مشغول به کار هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی افزود:  سفر امروز به استان سمنان تفاهم‌نامه‌هایی عقد خواهد شد که امیدواریم باعث شود اتفاقات خوبی درزمینهٔ اقتصادی، زیرساخت‌های حوزه پارک علم و فناوری اتفاق بیفتد تا شاهد رشد بیشتر این ظرفیت‌ها باشیم.

کد خبر: ۸۲٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha