۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
۱۳۵۶ میلیارد ریال تخلف صنفی در استان فارس ثبت شد
معاون صمت استان فارس:

۱۳۵۶ میلیارد ریال تخلف صنفی در استان فارس ثبت شد

شیراز- معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از کشف تخلف یک هزار و ۳۵۶ میلیارد ریالی صنوف استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی صمت استان فارس، مهدی حسنی گفت: در سال گذشته پرونده تخلف واحدهای صنفی استان با رقمی بیش از هزار و ۳۵۶ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال تشکیل و برای صدور رای و طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: پارسال بیش از ۱۰۸ هزار و ۹۰۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمد که طی این بازرسی‌ها برای هفت هزار و ۶۷۴ واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل شد.

حسنی ادامه داد: بیش از ۹۵ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال از این تخلفات مربوط به ۱۵۱ پرونده قاچاق، ۱۱۲ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال به ۷۳۰ پرونده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ۱۵ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال مربوط به پرونده تخلف آرد و نان است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس افزود: ۱۶ پرونده تخلف در عرضه نهاده‌های دامی به ارزش بیش از ۹۳ میلیارد ریال، ۱۱۸ پرونده مربوط به تخلف مرغ فروشی‌ها با ارزش بیش از هفت میلیارد ریال، ۲۹ پرونده مربوط به تخلف لاستیک به ارزش بیش از هشت میلیارد ریال، ۳۸۷ پرونده تخلف میوه و صیفی جات به ارزش بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال، ۲۶۹ پرونده تخلف مربوط به روغن خوراکی به ارزش بیش از ۲۹ میلیارد ریال و ۱۲۱ پرونده تخلف سیمان به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

عمده تخلفات دراحتکار کالاها و اقلام ضروری مردم
به گفته معاون بازرسی سازمان صمت فارس در سال گذشته، حدود ۹۵ پرونده تخلف احتکار به ارزش بیش از ۹۷۱ میلیارد ریال تشکیل شده که عمده این تخلفات شامل کالاهای احتکار شده در اقلام ضروری مردم مثل: روغن خوراکی، قند، برنج، پیاز، کود شیمیایی، خودرو، روغن موتور، لاستیک و نهاده‌های دامی است.

وی بیان کرد:طی یکسال گذشته ۴۴ پرونده فروش اجباری به ارزش ۴۳ میلیارد و ۵۷۳ میلیون ریال برای شرکت‌های پخش و عمده فروشان تشکیل شده و بیشترین تخلفات در مواد غذایی مانند: ماکارونی، شکر، انواع مواد شوینده، کیک و رب گوجه فرنگی بوده است.

حسنی در ادامه از تشکیل ۱۹ پرونده تخلف عدم اعلام موجودی نیز خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۷۱ میلیارد ریال است که انواع پوشک بچه، مواد غذایی، روغن خوراکی و سیمان را شامل می‌شود.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس به دیگر پرونده‌های تشکیل شده در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و عنوان کرد: بازرسی از کارگاه‌های چوب و MDF و شناسایی واحدهای متخلف با موضوع فروش اجباری به ارزش بیش از سه میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی اظهار داشت: بازرسی از انبارها و فروشگاه‌های لاستیک هم انجام شده و گزارش این تخلفات به ارزش بیش از چهار میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال به ثبت رسیده و دو واحد متخلف عرضه کننده لوازم یدکی قاچاق به ارزش بیش از سه میلیارد و ۸۴۷ میلیون ریال کشف شده است.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس با اشاره به کشف انبارهای احتکار خودرو به ارزش بیش از ۱۵۸ میلیارد ریال ادامه داد: تشکیل پرونده با موضوع عدم اعلام موجودی به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بازرسی از انبار میلگرد انجام شده و علاوه بر این در بازرسی و تشکیل پرونده از واحدهای عرضه و نگهداری روغن موتور برای متخلفان جریمه بیش از سه میلیارد و ۹۷۳ میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۸۲٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha