۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
 قطعات نیمه‌هادی صنعت خودروی جهان را پنچر کرد| بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار رفع فوری بحران کمبود تراشه شد
آیا تیراژ تولید خودروسازان آمریکا سقوط می‌کند؟

قطعات نیمه‌هادی صنعت خودروی جهان را پنچر کرد| بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار رفع فوری بحران کمبود تراشه شد

بحران کمبود تراشه به دنبال شیوع بیماری کرونا در آمریکا شدت یافته است؛ از همین رو صنعت خودروسازی این کشور از دولت آمریکا برای مقابله با مشکلات ایجاد شده و برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی درخواست کمک کرد.

بازار؛ گروه خودرو: یک گروه خودروسازی در ایالات متحده روز گذشته از دولت خود در خواست کمک کرد و هشدار داد که تشدید معضل کمبود قطعات نیمه هادی ممکن است تولید خودرو در این کشور را به یک میلیون و ۲۸ دستگاه تنزل دهد. البته این تمام ماجرا نخواهد بود و تا شش ماه بعد نیز به طور حتم روند تولید مختل خواهد شد.

در همین راستا اتحادیه خودروسازان جهان اعلام کرد: «وزارت دارایی ایالات متحده آمریکا باید بخشی از بودجه را در لایحه پیشنهادی برای گسترش تولید قطعات نیمه هادی ایالات متحده را به نیازهای بخش خودرو اختصاص دهد.»

 قطعات نیمه‌هادی صنعت خودروی جهان را پنچر کرد | بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار رفع فوری بحران کمبود تراشه شد

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه فوریه نسبت به اقدام فوری آژانس فدرال برای حل بحران کمبود تراشه‌ها در صنعت را صادر کرد. به دنبال این دستور وی به دنبال ۳۷ میلیارد دلار بودجه قانونی برای افزایش تولید تراشه در ایالات متحده است.

جان بوزلا، رئیس اتحادیه خودروسازان جهان اعلام کرد: «برخی از بودجه باید برای ایجاد ظرفیت جدیدی که از صنعت خودرو پشتیبانی می کند و خطرات موجود در زنجیره تأمین خودرو را نشان می دهد با کمبود تراشه فعلی استفاده شود.»

 قطعات نیمه‌هادی صنعت خودروی جهان را پنچر کرد | بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار رفع فوری بحران کمبود تراشه شد

رئیس ائتلاف بزرگ خودروسازان ژاپن، آلمان و کره جنوبی اضافه کرد: «دولت آمریکا می تواند یک درصد خاص - که اغلب بر اساس نیازهای پیش بینی شده صنعت خودرو است - برای تسهیلاتی که به نوعی از تولید تراشه‌های خودرو پشتیبانی می کنند، اختصاص یابد.» گفتنی است این گروه نمایندگی تمام خودروسازان بزرگ موجود در ایالات متحده از جمله جنرال موتورز، فورد، فولکس واگن، تویوتا و هیوندای را بر عهده دارد.

شایان ذکر است که پس از لغو بسیاری از سفارشات هنگام کارکردن کارخانه های خودروسازی در طی شیوع ویروس کرونا، خودروسازان به ویژه از کمبود تراشه جهانی آسیب دیده اند.

 قطعات نیمه‌هادی صنعت خودروی جهان را پنچر کرد | بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار رفع فوری بحران کمبود تراشه شد

با این حال هنگامی که آن‌ها آماده شروع مجدد برای تولید شدند، دریافتند که تولیدکنندگان تراشه مشغول انجام سفارشات مربوط به صنعت الکترونیک مصرفی هستند. این اتفاق نیز به این دلیل رخ داده که تولیدکنندگان این قطعات الکترونیکی با بیشتر شدن زمان حضور مردم در خانه به دنبال شیوع بیماری کرونا درحال پاسخگویی به تقاضا برای دستگاه های پیشرفته- چه برای کار و چه برای اوقات تفریح- هستند.

با این تفاسیر عجیب نیست که در حال حاضر اکثر خودروسازان با معضل کمبود تراشه مواجه شده باشند. چنانچه می‌بینیم شرکت خودروسازی فورد نیز به تازگی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که تولید خود را در هفت کارخانه مونتاژ آمریکای شمالی کاهش می‌دهد.

البته این کاهش تولید فقط به یک خودروسازی محدود نمی‌شود و شرکت کیا موتورز نیز اعلام کرده که دو روز از روزهای کاری خود در ایالت جورجیا به دنبال کمبود شدید تراشه را کاهش می‌دهد.   معضلی که اکنون گریبان خودروسازان بسیاری  را گرفته است.  

کد خبر: ۸۲٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha