۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
جولان محتکران در سایه نبود سامانه جامع تجارت الکترونیک
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد

جولان محتکران در سایه نبود سامانه جامع تجارت الکترونیک

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است در سایه نبود سامانه جامع تجارت الکترونیک سوداگران و محتکران وارد میدان شده و بازار را به دست می گیرند.

به گزارش بازار سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت کالاهای اساسی در بازار، گفت: با شیوع ویروس کرونا نوعی ناامنی در جامعه و میان مردم ایجاد و هجوم برخی افراد به فروشگاه‌ها و حجم خرید آنها افزایش یافت، بنابراین تعادل عرضه و تقاضا از بین رفت.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه برخی علت افزایش قیمت کالاها را از بین رفتن تناسب میان عرضه و تقاضا در بازار می دانند اما نبود سامانه جامع تجارت الکترونیک ریشه اصلی گرانی‌ها در روزهای اخیر است.

وی اظهار کرد:در سایه نبود سامانه جامع تجارت الکترونیک سوداگران و محتکران وارد میدان شده و بازار را به دست می گیرند همچنین به دلیل نبود نظارت دقیق و اطلاعات آنلاین از وضعیت انبارها و...  تعادل عرضه و تقاضا از بین می‌رود به طور مثال زمانیکه عرضه مواد پروتئینی نسبت به تقاضا کمتر شود گرانی این اجناس دور از انتظار نخواهد بود.

شیب افزایش قیمت کالاها در روزهای آینده منفی خواهد شد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه شیب افزایش قیمت کالاها در روزهای آینده منفی خواهد شد، اضافه کرد: اگرچه با بروز مشکلاتی مانند گسترش ویروس کرونا بازار به صورت مقطعی دچار شوک می‌شود اما افزایش قیمت ها پس از مدتی پس زده شده و بهای اجناس همانند هفته های گذشته خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ضرورت وجود سامانه جامع تجارت الکترونیک در شرایط فعلی ملموس است، ادامه داد: اگرچه در تمامی کشورها در صورت افزایش تقاضا مشکلاتی مانند کمبود کالا و گرانی رخ می دهد اما اگر سامانه مذکور راه اندازی شود به راحتی می توان احتکار را شناسایی و از کمبود عرضه کالا جلوگیری کرد.

نبود سامانه جامع الکترونیک ما را آچمز کرد

باستانی با بیان اینکه نبود سامانه جامع الکترونیک ما را آچمز کرده است، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بسترهای لازم برای راه اندازی این سامانه را تاکنون فراهم می کرد، این سامانه ۱۳ زیرسامانه مانند انبارها، راهداری، گمرک، صندوق مکانیزه فروش، مالیات و... دارد در واقع با راه اندازی سامانه مذکور کالا در زنجیره تولید و توزیع قابل ردیابی است که در این شرایط احتکار معنایی پیدا نمی‌کند.

کد خبر: ۸٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha