۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
تداوم بی‌اعتمادی و دلسردی سهامداران در بورس/ میزان نقدشوندگی بازار بورس کاهش یافت
کارشناس بازار سرمایه:

تداوم بی‌اعتمادی و دلسردی سهامداران در بورس/ میزان نقدشوندگی بازار بورس کاهش یافت

لرستان- کارشناس بازار سرمایه گفت: بی‌اعتمادی و دلسردی سهامداران، مهمترین عامل منفی است که بازار بورس را تحت تأثیر قرار داده و تا این روند ادامه دارد نمی‌توانیم یک بازار بورس نرمال داشته باشیم.

مهدی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بی‌اعتمادی و دلسردی سهامداران، مهمترین عامل منفی است که بازار بورس را تحت تأثیر قرار داده و تا زمانی که سرمایه‌گذاران اینگونه دلسرد و بی‌اعتماد باشند نمی‌توانیم یک بازار بورس نرمال داشته باشیم.

وی افزود: مهمترین عامل مثبت هم ارزنده‌تر شدن سهم‌ها از لحاظ بنیادی است؛ از دیگر اخباری که بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد بحث نشست‌هایی که برای توافقات جدید بین ایران و کشورهای طرف مقابل برجام مطرح بوده و همچنین قرارداد سند راهبردی همکاری ۲۵ ساله ایران با چین است.

کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تصویب دامنه نامتقارن، عنوان کرد: این اتفاق به تنهایی نمی‌توانست تأثیر مثبتی بر بازار بورس داشته باشد و باید در کنار آن، تصمیمات عملی دیگری نیز گرفته می‌شد، در حال حاضر هم برگرداندن آن، کار درستی نیست چون به طور کلی تغییر قانون و دستورالعمل و روش اجرایی نباید با دفعات زیاد انجام شود و نشانه عدم ثبات قانونگذاری است.

وی ادامه داد: با این تغییر دامنه مردم نتوانسته‌اند که سرمایه‌های خود را جبران کنند، درست است که ریزش عمومی بازار و سرعت ریزش را کم کرده است ولی در مقابل میزان نقدشوندگی بازار نیز کاهش پیدا یافته بنابراین افراد به راحتی نمی‌توانند سهم‌های خود را بفروشند و اگر بخواهند پولشان را خارج کنند دچار مشکل می‌شوند.

سوری تصریح کرد: به صورت تاریخی همواره ورود رئیس جمهورهای جدید، برای بازار سرمایه یکسری ذهنیت‌های مثبت را به همراه داشته و تا زمانی که به انتخابات نزدیک نشویم و نامزدها و برنامه‌ها مشخص نشوند نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد.

کد خبر: ۸۱٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha