۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
«هامر» شاسی بلند الکتریکی ۲۰۲۴ جنرال موتورز| قدرت کمتر و قیمت ارزان‌تر از وانت هامر
جان سخت آمریکایی رقبا را به چالش کشید

«هامر» شاسی بلند الکتریکی ۲۰۲۴ جنرال موتورز| قدرت کمتر و قیمت ارزان‌تر از وانت هامر

جنرال موتورز اس یو وی و پیکاپ الکتریکی هامر را در بهار سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه خواهد کرد، این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند ۴۸۰ کیلومتر را پیمایش کند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی جی ام سی همانطور که وعده داده، قرار است نسخه سنگین وزن برقی خود را که چندماه پیش با وانت الکتریکی معرفی شده بود در نسخه اس یو وی گسترش دهد؛ مانند پیکاپ، قرار است اس یو وی ۲۰۲۴ هامر با نسخه پرقدرت و کاملاً بارگیری تا ۳۰۰ مایل برد و قیمت شروع بیش از ۱۰۰هزار دلار به بازار عرضه شود.

جی ام سی با شاسی بلند هامر همانند وانت، برنامه مشابهی را طی خواهد کرد. در این راستا لبران جیمز ستاره بسکتبال جهان در جریان بازی‌های چهارشنبه رشته ورزشی بسکتبال طی ویدیویی اس یو وی الکتریکی هامر را معرفی کرد.  

نسل اول اس یو وی که در اوایل بهار ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد بر خلاف پیکاپ که بر اساس آن ساخته شده است دارای قدرت حداکثر ۸۳۰ اسب بخار و ۳.۵ ثانیه زمان سپری شده برای سرعت‌های صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت با استفاده از حالت نیروی برق است.

نسل اول وانت هامر که اواخر سال جاری به بازار عرضه می شود، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و ۳ ثانیه زمان صفر تا ۹۶ کیلومتر را با حالت «وات» می‌پیماید. این نسخه جنرال موتورز از حالت شگفت آور تسلا برگرفته شده و اساساً از یک باتری اضافی لیتیومی برای شارژ سریع موتورهای الکتریکی استفاده می کند.

گفتنی است نسخه الکتریکی اس یوی وی این خودرو با قیمتی پایین تر از وانت آن به بازار عرضه می‌شود.

«هامر» شاسی بلند الکتریکی ۲۰۲۴ جنرال موتورز| قدرت کمتر و قیمت ارزان‌تر از وانت هامر

تریم، قیمت و عرضه مجدد
قیمت نسخه نخست اس یو وی هامر از ۱۰۵هزار و ۵۹۵ دلار شروع می شود و با بسته ویژه آفرود به ۱۱۰هزار و ۵۹۵ دلار نیز می‌رسد. نسل اول پیکاپ این خودرو نیز همراه با تجهیزات آفرود و بسته باتری کمی بزرگتر ارائه می شود و تا ۵۶۰ کیلومتر برد دارد؛ قیمت این پیکاپ نیز از ۱۱۲هزار و ۵۹۵ دلار آغاز می شود. گفتنی است تمامی قیمت‌ها شامل مقصد جنرال موتورز می شود.

پس از گذشت یک یا چند ماه از معرفی نسل اول، معرفی دو نسخه دیگر از این کلاس در بهار ۲۰۲۳ توسط جنرال موتورز انجام خواهد شد، هر چند که انتظار ارتقا سبک و افزایش محبوبیت نیز برای دو نسخه بعدی وجود دارد. تریم الکتریکی هامر سه ایکس به عنوان یک اس یو وی با ۸۳۰ اسب بخار قدرت با قیمت پایه ۹۹ هزار و ۹۹۵ دلار آغاز خواهد شد.

تریم دو ایکس این اس یو وی سرسخت الکتریکی، قدرتی معادل ۶۲۵ اسب بخار و ۷ هزار و ۴۰۰ فوت پوند گشتاور دارد، با قیمت پایه ۸۹ هزار و ۹۹۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد. هامر الکتریکی در نسخه بدون ایکس، ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷ هزار و ۴۰۰ فوت پوند گشتاور قیمت پایه ۷۹ هزار و ۹۹۵ دلار دارد.

هامر الکتریکی در این سه تیپ در بهار سال ۲۰۲۴ پا به میدان خواهد گذاشت. تیپ یک این خودرو مانند تیپ ۲ ایکس و ۳ ایکس دارای برد حرکتی ۵۶۰ کیلومتری با یک بار شارژ توسط پیکیج جنرال موتورز است.  در دو تریم دیگر قابلیت حرکتی این خودرو ۴۴۸ کیلومتر دیگر افزایش خواهد یافت.

تریم تیپ یک هامر الکتریکی می تواند با یک بار شارژ ۴۰۰ کیلومتر را پیمایش کند که به عنوان تجهیزات استاندارد نصب شده و در صورت تمایل مشتری می توان آن را به بسته های شارژ ۴۸۰ کیلومتری تجهیز شود.

«هامر» شاسی بلند الکتریکی ۲۰۲۴ جنرال موتورز| قدرت کمتر و قیمت ارزان‌تر از وانت هامر

مهارت خارج از جاده
در حالی که یک خودرو اس یو وی اغلب به عنوان یک محصول مناسب باری برای حمل و نقل کالا به بازار عرضه می شود اما جی ام سی شرکت مجلل و زیر مجموعه جنرال موتورز در حال افزودن قابلیت آفرود به اس یو وی های هامر است؛ اقدامی که پیش از این برای پیکاپ‌های الکتریکی هامر انجام شده است.

گفتنی است بیش از ۲۰۰ تجهیزات جانبی در کاتالوگ اس یوی وی هامر وجود خواهد داشت، تنها گزینه واقعی غیر از باتری برد گسترده برای تریم پایه، بسته آفرود است که با نسخه های ایکس ۲، ایکس ۳ و نسل اول این خودرو در دسترس هستند.

با جایگزینی آلیاژهای ۲۲ اینچی نسل اول با چرخ های ۱۸ اینچی ناهموار که با لاستیک های زمینی گلی ۳۵ اینچی سوار شده اند، قابلیت‌های آفرود معمولی اس یو وی هامر را که در گذشته قابل توجه بوده است را تقویت می کند.

راحتی و برد بزرگراه آسیب خواهد دید اما لاستیک های بزرگ و سنگین ام تی بر روی سطوح ناهموار آفرود کوبیده می شوند و چسبندگی مورد نیاز برای غلتیدن روی صخره های صاف و گل و لای برف را تأمین می کنند.

گزینه آفرود همچنین به زره زیر بدنه، لغزنده های سنگ در اطراف کناره‌های خودرو و در زیر صفحات راکر (پنل های محافظتی رکاب خودرو) و یک سیستم دوربین اضافه می کند که دید زیر بدنه را برای کمک به رانند برای پیشگیری از صدمه احتمالی سنگ‌ها و موانع دیگر فراهم کند.

این بسته شامل یک قفل الکترونیکی دیفرانسیل جلو و «قفل های مجازی» بر روی چرخ های عقب است. سیستم قفل مجازی بردار گشتاور کنترل شده الکترونیکی را برای محدود کردن لغزش چرخ عقب با هدایت حداکثر ۱۰۰درصدی توان موجود به چرخ با بیشترین کشش فراهم می کند.

گفتنی است شرکت جنرال موتورز جزئیات بیشتری را به اشتراک نگذاشته اما وعده داده شده است که به زودی اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی ها و مشخصات  این اس یوی وی برقی منتشر شود.

البته این شرکت این واقعیت را مخفی نمی کند که پلت فرم اس یو وی هامر و بسیاری از قطعات پیشرانه، سیستم تعلیق و قطعات داخلی مشابه با وانت هامر است. در واقع، به نظر می رسد تنها تفاوت در طراحی خارجی این خودرو باشد که می‌توان آن‌ها را در خط سقف، کناره‌ها و درب عقب اس یو وی دید.

«هامر» شاسی بلند الکتریکی ۲۰۲۴ جنرال موتورز| قدرت کمتر و قیمت ارزان‌تر از وانت هامر

بهره‌مندی از سیستم کروز پیشرفته
اجزای مشترک در این خودرو اس یو وی این توانایی را به این خودرو می دهد که مشتری بتواند جدیدترین سیستم خودران جنرال موتورز را سفارش دهد. این سیستم خودران می‌تواند ۳۲۰هزار کیلومتر در جاده های  مناسب سیستم خودران در آمریکا حرکت کند. ‌

در هنگام استفاده از سیستم پیشرفته کروز نیازی به این نیست که دست راننده روی فرمان باشد، البته همچنان دوربین داخل کابین حرکت چشم را کنترل می کند تا اطمینان حاصل کند که راننده به جاده پیش رو توجه دارد.
نسحه اس یو وی با وانت هامر اشتراکاتی از جمله سقف شیشه‌ای، اجزای داخل کابین و بدنه، سیستم فرمان چهارچرخ به صورت استاندارد و ویژگی حرکت به صورت خرچنگی درصورت گرفتاری در مسیرهای خارج جاده را دارد.
سیستم چهار چرخ فرمان پذیر اجازه می‌دهد تا اس یو وی هامر به صورت مورب با سرعت پایین از جاده خارج شود و حرکت به طرفین مانند خرچنگ را داشته باشد.

این حرکت ارتفاع خودرو تا سطح زمین را حدود ۵ اینچ کاهش داده، این در حالی هست که جیپ گلادیاتور فاصله اش تا سطح زمین ۱۱.۶ اینچ و جیپ گرند چروکی فاصله اش تا سطح زمین ۸.۶ اینچ است.

«هامر» شاسی بلند الکتریکی ۲۰۲۴ جنرال موتورز| قدرت کمتر و قیمت ارزان‌تر از وانت هامر

مجموعه رقابتی کوچک
جیپ‌ها نباید برای رقابت با خودروهای مانند هامر الکتریکی رقابت کنند، رقبایی جدید مانند ریویان، بولینگر موتورز، تسلا و... هر کدام که پیکاپ‌های برقی و خودروهای اس یو وی قدرتمند دارد، بسیار علاقمند به طراحی خودرویی با فضای باز در قسمت عقب هستند. جنرال موتورز نیز قصد دارد به کمک هامر این طرح را اجرایی کند.

محصولات اس یو وی و وانت تسلا، ریویان، بولینگر و... در تلاش هستند که طرحی مشابه نسل جدید هامر را ارائه دهند. هامر مدعی سرسخت بوده که با طراحی جدید و افزایش قدرت رقبا را در جاده به چالش دعوت می‌کند.

هر دو پیکاپ ریویان و بولینگر دارای قیمت، قدرت، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مشابه با سطح مختلف و بهتر نسبت به هامر هستند. تسلا نسخه اس یو وی سایبر ترک را اعلام نکرد، زیرا منتظر بود تا رقبا محصولات الکتریکی خود را عرضه سپس آن را به بازار معرفی کند.

«هامر» شاسی بلند الکتریکی ۲۰۲۴ جنرال موتورز| قدرت کمتر و قیمت ارزان‌تر از وانت هامر

پیشرانه‌ها با تریم متفاوت
در هامر تیپ ایکس ۳ و ایکس ۱ از سیستم جدید باتری یولایوم جنرال موتورز با ۲۰ ماژول و وانت در مقابل مدل وانت ۲۴ ماژول استفاده می‌کند.

در تیپ ایکس ۲ هامر در هر محور از موتور الکتریکی بهره و یک باتری ۲۰ ماژولی استفاده کرده است، اما یک بسته ۱۶ ماژولی به عنوان تجهیز استاندارد تعبیه که قابلیت نصب و ارتقا به ۲۰ ماژول را دارد. تمام تریم‌ها درای ۸۰۰ ولت شارژ و مجهز به شارژ سریع دی سی هستند، در این سیستم شارژ با سرعت ۳۰۰ کیلووات باتری‌ها شارژ می‌شوند. این مزیت قابلیت شارژ و تخلیه سریع را برای باتری فراهم کرده است.

تیپ دو این خودرو دارای یک موتور الکتریکی با سیستم ۴۰۰ ولت بوده که متداول ‌ترین استاندارد شارژ سریع برای خودروهای الکتریکی در حال حاضر است. بسته ۱۶ ماژول آن طبق برآوردهای داخلی جنرال‌موتورز برای برد حرکتی ۴۰۰ کیلومتر است. تخمین دامنه رسمی ای پی ای برای حرکت مختلف در مسیرهای متفاوت مناسب و در زمان نزدیک شدن تولید انبوه آماده صادر شدن خواهد بود.

کد خبر: ۸۱٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha