۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن دانه روغنی کلزا در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد:

پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن دانه روغنی کلزا در مازندران

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی برداشت دانه روغنی کلزا را در استان بیش از ۱۱ هزار تن اعلام کرد.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال جاری بیش از شش هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان به زیر کشت کلزا رفته است، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول از مزارع برداشت شود.

وی دلیل کاهش بیش از ۵۰ درصدی مزارع کلزا را در استان نبود رطوبت کافی و شرایط نامناسب جوی برای کشت بیان کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر مزارع کلزا استان در مرحله گلدهی هستند.

شهیدی فر با عنوان اینکه بیش از شش هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان در مناطق دشت واقع هستند، اظهار داشت: کار برداشت کلزا از نیمه ماه آینده در مزارع استان انجام می شود.

وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا را سال جاری ۱۱ هزار تومان ذکر کرد و گفت: افزایش قیمت خرید تضمینی بی شک در رشد سطح کشت در سال زراعی جاری تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه بیشتر مزارع کلزا استان در شرق استان واقع شده است، مدیریت مزارع را امری مهم دانست و از کشاورزان خواست تا به توصیه های فنی کارشناسان توجه داشته باشند.

به گزارش بازار، طبق برنامه قرار بود در سال زراعی گذشته 27 هزار هکتار از  مزارع مازندران به زیر کشت کلزا رود که درصد کمی از آن محقق شد.

کد خبر: ۸۱٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha