۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
پشتیبانی دولت از تولیدکنندگان با توجه به شعار سال یک ضرورت است
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی آبادان:

پشتیبانی دولت از تولیدکنندگان با توجه به شعار سال یک ضرورت است

آبادان- خیاط زاده، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: دولت باید در راستای تامین مالی، مواد اولیه، انرژی ارزان و سایر مواردی که می‌تواند زمینه تولید با قیمت تمام شده مناسب را محقق سازد پشتیبانی کند.

مسعود خیاط زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نامگذاری سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری با محوریت اقتصاد و با رویکرد تولید بوده است که در واقع این سال‌ها همچون زنجیر به یکدیگر متصل هستند.

وی افزود: چنانچه این زنجیرها قطع نشود نتایج مطلوبی حاصل می‌شود و در سالی که رهبر معظم انقلاب به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند باید زنجیرهای توسعه تولید محکم‌تر از همیشه باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان تولید را با دو رویکرد بازار داخلی و صادرات قلمداد کرد و گفت: تولید از این قرار است که وقتی یک کالا تولید می‌شود، ابتدا باید سرانه مصرف کشور تامین شود و مازاد آن کالا صادر شود؛ این نوع تولید اشتغال پایدار را در مسئله داخلی به همراه دارد و در موضوع صادرات نیز سبب ارزآوری می‌شود.

خیاط زاده در ادامه سخنان خود پشتیبانی دولت از تولیدکنندگان را با توجه به شعار سال یک ضرورت برشمرد و عنوان کرد: این پشتیبانی باید در راستای تامین مالی، مواد اولیه، انرژی ارزان و سایر مواردی که می‌تواند زمینه تولید با قیمت تمام شده مناسب را محقق کند انجام شود.

قوانین خلق‌الساعه
وی با اشاره به نحوه مانع زدایی‌ها توضیح داد: در حال حاضر موانعی وجود دارد که می‌تواند اختلال بزرگی را در چرخه تولید ایجاد کند؛ یک آفت بزرگ که وجود دارد و از اپیدمی کرونا بدتر بوده وجود «قوانین خلق الساعه» است که باید از چنین رویه‌ای پرهیز شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان تصویب مستمر قوانین مختلف اقتصادی را یک آفت خطرناک عنوان کرد و یادآور شد: تجارت یک فرآیند طولانی است و وقتی تولیدکننده یک بازار داخلی و یا خارجی را بخواهد پوشش دهد باید قوانین حداقل به مدت یک سال تغییر نکند.

خیاط زاده ادامه داد: تولید یک کالا از مرحله تولید تا بسته‌بندی و ارسال به مقصد مراحل زیادی را باید طی کند.

وی تصریح کرد: تغییر مرتب قوانین اقتصادی کشور باعث می‌شود که طرف خارجی به ما اعتماد نکند و ارتباط اقتصادی نیز قطع شود.

کد خبر: ۸۱٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha