۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
اجرای خط راه‌آهن سریع‌السیر تبریز- تهران- مشهد درقالب سند جامع همکاری ایران و چین
نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد

اجرای خط راه‌آهن سریع‌السیر تبریز- تهران- مشهد درقالب سند جامع همکاری ایران و چین

تبریز- نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از اجرای پروژه خط راه‌آهن سریع‌السیر تبریز- تهران- مشهد درقالب سند جامع همکاری ایران و چین خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عصر دوشنبه در نشست خبری در تبریز با اشاره به اهمیت پروژه خط راه‌آهن سریع‌السیر تبریز - تهران – مشهد گفت: سال ها است که پیگیر اجرای این پروژه هستیم ولی تاکنون به جایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه این پروژه نیازمند رقم بسیار بالای سرمایه گذاری و بودجه عمرانی است، گفت: برای همین منظور این پروژه از برنامه‌هایی است که در تفاهم‌نامه همکاری مشترک ایران و چین لحاظ شد.

میرتاج الدینی همچنین با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه ایران و چین نقشه راه ۲۵ سال آینده است، گفت: برخی تلاش می کنند تا ذهنیت مردم نسبت به این تفاهم نامه را تغییر بدهند و برای همین دشمنان نسبت به آن موضع گرفته و مخالفت کرده‌اند در حالی که این تفاهم نامه تحریم های دشمن را خنثی و بی اثر می کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در خصوص راه‌آهن شرق به غرب ایران نیز گفت: اساس تکمیل راه‌آهن شرق به غرب ایران و ایجاد راه‌آهن زیارتی پاکستان - ایران - عراق - سوریه و توسعه سواحل مکران از دیگر مفاد مهم تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و چین است.

کد خبر: ۸۱٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha