۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
مجوز صادرات گوشت مرغ انگیزه مرغدار برای تولید را افزایش می‌دهد
نماینده قاین و زیرکوه در مجلس:

مجوز صادرات گوشت مرغ انگیزه مرغدار برای تولید را افزایش می‌دهد

بیرجند- اسحاقی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس گفت: چنانچه در چهارچوب نظارتی به مرغدار خراسان‌جنوبی اجازه ارسال گوشت مرغ مازاد را به دیگر استان‌ها و یا افغانستان بدهیم انگیزه او برای تولید افزایش می‌یابد.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به موضوع کمبود و گرانی گوشت مرغ در ماه‌های اخیر اظهارکرد: اگر ما به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی توجه ویژه نشان می‌دادیم در حوزه گوشت مرغ با این مسائل و مشکلات رو به رو نمی‌شدیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرانی دان و نهاده برای مرغداران مشکل‌ساز شده است، بیان‌کرد: من از جمله کسانی بودم که به وزارت صمت و جهاد کشاورزی پیشنهاد کردم بعد از تأمین نیاز داخل استان و کشور به مرغداران و فعالان صنعت طیور اجاره صادرات بخشی از مرغ تولیدی را به استان‌های دیگر و حتی افغانستان داده شود.

اسحاقی با بیان اینکه این موضوع از دو جنبه فایده خواهد داشت، ادامه‌داد: در وهله اول اینکه جلوی قاچاق و ارسال گوشت مرغ خارج از سیستم نظارتی از خراسان‌جنوبی به دیگر استان‌ها گرفته خواهد شد.

وی افزود: از طرف دیگر این صادرات جبران بخشی از گرانی نهاده را برای فعال عرصه صنعت طیور خواهد کرد و به او انگیزه‌ای برای تولید و در نتیجه رفع کمبود بازار و تعادل بخشی به قیمت خواهد داشت.

نماینده مردم قاین و زیرکوه بیان‌کرد: وقتی که انگیزه مرغدار برای تولید کم شود، جوجه‌ریزی کاهش می‌باید و ما شاهد کمبود گوشت مرغ در بازار و گرانی آن می‌شویم.

اسحاقی یادآورشد: البته باز هم بر این نکته تأکید می‌کنم که ارسال گوشت مرغ از خراسان‌جنوبی به دیگر استان‌ها باید بعد از تأمین نیاز داخل استان و در چهارچوب سیستم نظارتی صورت گیرد.

وی گفت: اگر ارسال‌ها و صادرات به سمت قاچاق برود نه دولت ایران و نه افغانستان و نه مردم این دو کشور سود نخواهند برد و تنها بخشی از دلالان و قاچاقچیان بهره خود را خواهند داشت.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس اظهارکرد: اگر در حوزه تولید گوشت برنامه‌ریزی اساسی صورت نگیرد ممکن است در آینده باز هم قیمت آن افزایش یابد.

کد خبر: ۸۱٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha