۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
سرانه مصرف مرغ در اردبیل افزایش یافت/ جوجه‌ریزی ۲میلیون و ۳۲۰ هزار قطعه در اسفند ۹۹
طی ماه‌های اخیر؛

سرانه مصرف مرغ در اردبیل افزایش یافت/ جوجه‌ریزی ۲میلیون و ۳۲۰ هزار قطعه در اسفند ۹۹

اردبیل- اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سرانه مصرف مرغ در استان تا سه هزار و ۱۰۰ تن افزایش یافته که امیدواریم با تأمین چهار هزار و ۱۰۰ تن مرغ مورد نیاز بتوانیم پاسخگوی روزانه مصرف آن‌ها باشیم.

نوبخت اژدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استان اردبیل تنها استان در کشور است که مشکلی در جوجه‌ریزی و تأمین گوشت سفید مردم ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد:‌ با تمهیداتی که اندیشیده شده در اسفندماه سال گذشته ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد تا تولید گوشت سفید را به میزان ۴ هزار تن در ماه آینده شاهد باشیم.

وی گفت: از ۲۰ فروردین ماه برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان عرضه گوشت سفید و همچنین تخم مرغ به تناسب نیاز بازار انجام خواهد شد تا مردم در ایام روزه‌داری با مشکل تأمین این ماده غذایی روبه‌رو نشوند.

افزایش سرانه مصرف مرغ در اردبیل
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل به افزایش سرانه مصرف مرغ در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این سرانه مصرف در استان اردبیل تا ۳ هزار و ۱۰۰ تن افزایش یافته و امیدواریم با شروع ماه مبارک رمضان و مصرف بیش از حد اهالی استان، با تأمین ۴ هزار و ۱۰۰ تن مرغ مورد نیاز بتوانیم پاسخگوی روزانه مصرف آنها باشیم.

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: نه تنها هیچ مشکلی در تأمین مرغ و مواد پروتئینی در استان وجود ندارد بلکه با تدارک نهاده‌های دامی برای مرغداری‌ها تا ۵۰ روز آینده هیچ مشکلی را مرغداری‌ها در تأمین این نهاده‌ها نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: به صورت سیستمی و از طریق انبار شرکت امور دام و پشتیبانی استان تأمین نهادها انجام خواهد شد تا براساس جوجه‌ریزی ماهانه و از طریق سامانه بازارگاه بتوانیم نیاز هموطنان را به شکل واقعی تأمین کنیم.

جوجه‌ریزی ۳۰ میلیون قطعه‌ای در یک سال گذشته 
اژدری بیان کرد: براساس ظرفیت اعلامی و سهمیه اختصاص یافته به استان، تلاش خواهیم کرد تا همچنان تب و تاب عرضه مرغ کاهش یافته و بهبود بازار تأمین گوشت سفید را شاهد باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد:‌ در سال ۹۹ در مجموع ۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد تا توان تولید به ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان برسد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این میزان تولید بیش از نیاز مصرف استان است و ما در تنظیم بازار سایر استان‌ها نیز مشارکتی فعال داریم.

هیچ گله تولید دام و طیور دچار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نشده است
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ با مراقبت و پیگیری‌های انجام شده با همراهی دامپزشکی استان هیچ علایمی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در واحدهای مرغداری در سطح استان شاهد نبودیم.

نوبخت اژدری افزود: با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط بهداشتی در واحدهای تولیدی و اعلام همکاری صاحبان مرغداری‌ها اعم از تخم‌گذار و گوشتی و سایر ماکیان بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و علایم آن در هیچ یک از این مجموعه‌ها مشاهده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: گله‌های تولیدی در استان نه تنها گرفتار این بیماری نشدند بلکه با سلامت کامل تولید و عرضه مرغ و سایر مواد پروتئینی را در استان شاهد بودیم.

حمایت از دامپروری مدرن سیاست اجرایی وزارت جهاد کشاورزی است
اژدری فعالیت‌های حوزه دامپروری و برنامه‌ریزی‌ها در سال تولید، ‌ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: سیاست اجرایی وزارت جهاد کشاورزی حمایت از دامپروری مدرن و کمک به پرورش دام به شکل نوین و صنعتی بوده که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های کلان و حمایت از سرمایه‌گذاران در راه‌اندازی واحدهای بزرگ اعم از دام سبک و سنگین به انجام رسیده است.

وی بیان کرد:‌ در استان اردبیل نیز در سال‌های اخیر شاهد بهره‌برداری از واحدهای بزرگ دامی و مجتمع‌های دامپروری بودیم که امسال نیز به تعداد پنج مورد سرمایه‌گذاری در این مجموعه‌ها انجام شده تا پایان امسال شاهد بهره‌برداری از این مجموعه‌های بزرگ دامپروری باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: راه‌اندازی این مجموعه‌ها نه تنها به اشتغال بلکه به افزایش تولید گوشت قرمز منجر خواهد شد تا نیاز استان و سایر مناطق کشور را تأمین کنیم.

کد خبر: ۸۱٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha