۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
تفسیر سختگیرانه قوانین در اردبیل مشکل‌آفرین شده است
استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل:

تفسیر سختگیرانه قوانین در اردبیل مشکل‌آفرین شده است

اردبیل- استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: تفسیر سختگیرانه قوانین در استان از سوی برخی از دستگاه‌های اجرایی و دولتی مانع اصلی در مسیر رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار شده است.

محمد حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حالی که در برخی از کشورها در کمتر از سه روز مجوز لازم در حوزه کسب و کار صادر می‌شود، این فرآیند در کشورمان به طور میانگین ۷۲ روز است و در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بهتر است فضای کسب و کار، فضای جذاب برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باشد.

وی تسهیل در فرآیند صدور مجوزها و ایجاد رقابت و انگیزه مضاعف در مسیر تولید را امری ضروری و حیاتی اعلام کرد و گفت:‌ در استان اردبیل بهتر است دستگاه‌های دولتی و اجرایی، بانک‌ها، بیمه‌ها و حوزه‌ مالیاتی در مسیر رونق تولید و تحول اقتصادی تمام موانع و محدودیت‌ها را از پیش رو برداشته و با مقررات‌زدایی حیاتی به تقویت تولید کمک کنند.

استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: در کنار عملکرد شفاف همه دستگاه‌های حامی تولید بهتر است در حوزه صادرات، تجار و بازرگانان با کمترین پیچیدگی قوانین امر صادرات خود را انجام داده و به واردات مواد اولیه و ضروری برای کارخانجات شرایطی سهل به وجود آید.

حسن‌زاده افزود: بهتر است دستگاه‌های اجرایی انعطاف خاصی را در قوانین ایجاد کنند تا با پرهیز از رفتارهای سختگیرانه در جنگ اقتصادی تمام عیاری که علیه کشورمان شروع شده، ‌ یاریگر تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار تسهیل قوانین به صورت ملی در سطح استان اردبیل نیز بهتر است از تفسیر سختگیرانه قوانین در حوزه‌های مختلف مالیاتی، گمرکی و بیمه‌ای از سوی مدیران استانی ممانعت شده و به نوعی به تقویت تولید و رسیدن به نقطه اجماع در حمایت از این بخش همتی راستین شود.

حسن‌زاده اضافه کرد: بروکراسی‌های اداری مشکلات و نارسایی‌های زیادی را در سطح استان دامن زده و بهتر است متولیان امر با اصلاح قوانین و تفسیر آسان مقررات به نفع ارباب رجوع پاسخگویی شایسته برای آنها باشند.

وی بیان کرد: اکثر ادارات خدمات‌رسان به جای آن که سایت خود را سایت راهنمایی برای کارآفرینان قرار دهند متأسفانه سایت خبری کردند در حالی که چنین اداراتی بیشترین همت خود را باید در ارائه خدمات اینترنتی و الکترونیکی در بهبود فضای کسب و کار قرار دهند چرا که لزومی ندارد در این سایت‌ها اخبار رنگارنگ منتشر شود.

این استاد دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: امیدواریم در سال پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در مسیر تولید با تسهیل قوانین سهل و راحت به صورت کشوری و پاسخگویی شفاف به مراجعین، بهبود فضای کسب و کار اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۸۱٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha