۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
«سردرود» شهری که هر خانه‌اش یک واحد تولیدی تابلوفرش است
فیلم استان‌ها؛

«سردرود» شهری که هر خانه‌اش یک واحد تولیدی تابلوفرش است

تبریز- شهر «سردرود» در آذربایجان شرقی مهد تابلو فرش جهان بوده و بیش از ۸۰ درصد تابلو فرش کشور در این شهر تولید می شود، به طوری که هر خانه آن یک کارگاه تولیدی تابلو فرش است.

به گزارش خبرنگار بازار، سردرود شهری چسبیده به تبریز در آذربایجان شرقی است که به عنوان پایتخت تابلو فرش جهان مطرح بوده و بازار صادرات این هنر صنعت را در دست گرفته است.

اینجا آمار بیکاری صفر است، شهری که به عنوان پایتخت تابلوفرش جهان محسوب شده و در خانه به خانه آن یا اثری از دارهای قالی دیده می شود و یا اهالی خانه با مشغول بودن در کارگاه های تابلوفرش در سطح شهر، از این صنعت رزق به خانه می برند.

هنر صنعت تابلوفرش سردرود سابقه دور و درازی داشته و سال های سال است که این شهرستان به عنوان پایتختی برای تولید این تابلوها محسوب می شود و حالا اثر هنرمندان سردرودی زینت بخش خانه های زیادی در سراسر کشور و حتی سراسر جهان شده و مشتری های زیادی از نقاط مختلف جهان یافته است.

این تابلوفرش ها با توجه به هنر صیل ایرانی و ظرافت و رنگ های متنوعی که در بافت خود دارند، اقبال بالایی در میان اقوام مختلف یافته و تنوع بالای طرح ها و رنگ های آن، مشتریانی با سلایق مختلف را از خود راضی نگه داشته است.

هنری که سال هاست در میان جمعیت ۳۵ هزار نفری این شهرستان از سینه ای به سینه دیگر انتقال یافته و حالا در هر خانه از شهر سردرود، بزرگ و کوچک، تخصص بافت این تابلو فرش ها را در سینه داشته و آن را به نسل آینده منتقل خواهند کرد.

کد خبر: ۸۱٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha