۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
۶۵ کارخانه صنعتی راکد در گیلان به چرخه تولید برگشتند
رئیس سازمان صمت گیلان:

۶۵ کارخانه صنعتی راکد در گیلان به چرخه تولید برگشتند

رشت- رئیس سازمان صمت گیلان گفت: طی سال قبل ۶۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند که ۵۰ واحد در شهرک های صنعتی بوده است.

به گزارش بازار به نقل از صمت مازندران، فرهاد دلق پوش اظهار داشت: در سال گذشته ، ۲۱۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی جدید با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد تومان در استان صادر شد که این میزان سرمایه گذاری در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی اظهار کرد: این واحدهای صنعتی برای دو هزار و ۵۳۶ نفر اشتغالزایی خواهد کرد که نسبت به سال ۹۸ بیانگر ۲۰ درصد رشد از لحاظ ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه همچنین سال گذشته جواز تاسیس برای ۳۹ طرح توسعه صنعتی در استان صادر شده است ، اظهار داشت: برای این طرح ها سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۱۲۵ نفر پیش بینی شده است.

دلق پوش همچنین به فعال سازی واحدهای صنعتی راکد در سال گذشته نیز اشاره و بیان کرد: در مجموع ۶۵ واحد صنعتی در سال گذشته به چرخه تولید بازگشته است که ۱۵ واحد مربوط به خارج از شهرکهای صنعتی و ۵۰ واخد نیز در داخل شهرکهای صنعتی بوده است.

وی همچنین برگزاری جلسات رونق تولید به منظور معرفی طرح های صنعتی به بانک های عامل، برسی و صدور ۵۲ مورد معافیت گمرکی ماشین آلات برای واحدهای صنعتی، جایگزینی واردات و صرفه جویی ارزی به میزان ۴۸ میلیون دلار را ازجمله اقدات انجام شده دیگر در این بخش عنوان کرد.

در حال حاضر حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.

کد خبر: ۸۱٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha