۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
مقابله با ملخ‌های صحرایی در ۱۸۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر انجام شد
معاون جهاد کشاورزی بوشهر:

مقابله با ملخ‌های صحرایی در ۱۸۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر انجام شد

بوشهر- عمرانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: مقابله با ملخ‌های صحرایی در بیش از هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی و باغات استان بوشهر انجام شد.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دومین مرحله از مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر به پایان رسید و خوشبختانه خسارتی از محل ریزش ملخ‌ها در استان نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های ردیابی ملخ‌ها همچنان در مناطق مورد هجوم مستقر هستند، ادامه داد: چهار شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان در این مرحله مورد هجوم قرار گرفتند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: هزار و ۸۵۴ هکتار از ارضی و باغات استان بوشهر در این مرحله رفع آلودگی آفت‌های ملخ‌ صحرایی شدند.

وی افزود: عملیات مقابله با ملخ‌ها در ۸۷۷ هکتار از شهرستان گناوه، ۸۰۷ هکتار از شهرستانی دیلم، ۱۰۰ هکتار از شهرستان بوشهر و ۷۰ هکتار از شهرستان دشتستان اجرا شده است.

عمرانی با اشاره به تامین ۳۰ هزار تن سم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر افزود: ۶۰ اکیپ ردیابی و پایش فعال شده و ۱۰۰ دستگاه سمپاش برای این منظور تامین شده است.

کد خبر: ۸۱٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha