۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
تجارت ۳.۴ میلیون تن کالا بین مازندران و ۶۴ کشور جهان
مدیرکل گمرک نوشهر خبر داد؛

تجارت ۳.۴ میلیون تن کالا بین مازندران و ۶۴ کشور جهان

نوشهر- یوسفی منش، مدیرکل گمرک نوشهر - مازندران با بیان اینکه مازندران سال قبل با ۶۴ کشور جهان مبادلات تجاری داشته است، حجم تجارت خارجی را بیش از ۳.۴ میلیون تن اعلام کرد.

علی یوسفی منش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد تجارت خارجی از طریق گمرکات استان مازندران اظهار داشت: سال گذشته به ۳۶ کشور جهان کالا صادر و کالاهای ۲۸ کشور نیز به استان وارد شده است.

وی با بیان اینکه حجم ترانزیت خارجی در استان طی سال قبل سه میلیون و ۴۵۲ هزار تن بوده است، مقاصد تجاری را شامل روسیه، عراق، قزاقستان و غیره و کشورهای مبدا کالاها را شامل روسیه، امارات و ترکیه بیان کرد و گفت: پارسال بیش از ۲.۷ میلیون تن کالا به استان وارد و ۷۴۴ هزار تن کالا صادر شد.

مدیرکل گمرک نوشهر - مازندران، فرآورده های لبنی، بستی، سیمان را بیشترین کالاهای صادراتی و جو دامی، ذرت دامی و چربی ها را عمده کالاهای وارداتی بیان کرد و گفت: ارزش واردات ۹۱۷ میلیون دلار و ارزش صادرات ۱۸۰ میلیون دلار بوده است.

یوسفی منش میزان ترانزیت کالا از بنادر و گمرکات استان را طی سال قبل ۵۳ هزار تن عنوان کرد و گفت: این کالاها به کشورهایی نظیر امارات، عراق و پاکستان صادر شده است.

کد خبر: ۸۱٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha