۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات دوکاناله توسط محققان یزدی
دانشگاه یزد اعلام کرد؛

ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات دوکاناله توسط محققان یزدی

یزد- عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد از موفقیت دانشجویان این دانشگاه در ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات دوکاناله خبر داد.

به گزارش بازار، محققان دانشگاه یزد، موفق به ساخت دستگاه آنالایزر ارتعاشات دوکانالهVAD ۱۰۰ شدند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد در این باره بیان کرد: دستگاه آنالایزر ارتعاشات دوکاناله با هدف نگهداری دستگاه‌های صنعتی بدون توقف خط تولید و شناسایی عیوب آن‌ها قبل از وقوع در ماشین‌ها ساخته شده است.

منصور رفیعیان افزود: یکی از تکنیک‌های موفق در نگهداری و تعمیر دستگاه‌ها، آنالیز ارتعاشات است که برای کمک گرفتن از این تکنیک نیاز به دستگاهی به نام آنالایزر ارتعاشات بوده که توسط گروه پژوهشی آرمان پرداز فناور دانشگاه یزد انجام شده است.

وی درباره قابلیت‌های این دستگاه گفت: نمایش‌های دامنه، زاویه فاز، شکل موج، منحنی پوش ارتعاشات، منحنی اربیت و منحنی آبشاری، طیف فرکانسی و بالانس دینامیکی تک صفحه‌ای و دوصفحه‌ای از قابلیت‌های این دستگاه است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد اظهار کرد: تاکنون دسترسی اغلب صنایع به این دستگاه دشوار بوده و با اینکه نمونه‌های خارجی این دستگاه تولید شده است، اما دلایلی نظیر بالا بودن بیش از حد قیمت آن و مسائلی نظیر تحریم‌ها و عدم دسترسی به خدمات پس از فروش این نوع محصولات، ما را به ساخت این دستگاه واداشت.

وی تاکید کرد: در ساخت این دستگاه آقایان حمید سعیدی و علی مفتخرزاده از اعضای هیئت علمی دانشکده برق دانشگاه یزد و مصطفی رضایی از دانش آموختگان این دانشکده همکاری داشته‌اند.

کد خبر: ۸۱٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha