۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
تشدید بحران کم آبی در خراسان جنوبی/ نیازمند تشکیل قرارگاه آب هستیم
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس:

تشدید بحران کم آبی در خراسان جنوبی/ نیازمند تشکیل قرارگاه آب هستیم

بیرجند-اسحاقی، نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس با اشاره به ضرورت تشکیل قرارگاه آب در خراسان‌جنوبی گفت: چنانچه پیرامون مسئله آب برنامه‌ریزی فوری صورت نگیرد، مردم بخش‌هایی از استان در ماه‌های آتی برای آب آشامیدنی با مشکل مواجه خواهند شد.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: سال گذشته در ماه‌های آذر و دی از استاندار محترم درخواست کردم به واسطه خشکسالی‌های پیاپی در خراسان‌جنوبی و بحران آب موضوع تشکیل قرارگاه آب به صورت جدی پیگیری شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد: اگر قرارگاه آب را در خراسان‌جنوبی تشکیل دهیم در زمان بحران و خشکسالی با عجله و شتاب دنبال این نخواهیم بود که اعتبار و ماشین آلات برای انتقال آب و ... را از کجا تأمین کنیم.

اسحاقی با بیان اینکه در سال جاری در دیدار نوروزی نمایندگان مجلس خراسان‌جنوبی با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز موضوع تشکیل قرارگاه آب را مطرح کردم، ادامه داد: در حال حاضر ما در بسیاری از روستاهای شهرستان‌های درمیان و قاین با مشکل آب رو به رو هستیم که در تابستان تشدید خواهد شد.

ضرورت مذاکره با ارتش در حوزه بحران آب
وی ادامه‌داد: پیشنهاد من این است که تا قبل از تابستان و تشدید بحران آب با ارتش مذاکره‌ای داشته باشیم تا از تجهیزات و ماشین آلات آنان برای انتقال آب با تانکر در روزهای بحرانی استفاده کنیم تا بتوانیم این معضل را نیز با آرامش سپری کنیم.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان‌کرد:  اگر برای رفع مشکل آب در خراسان‌جنوبی برنامه‌ریزی جدی و فوری صورت نگیرد مردم در ماه‌های آتی نه تنها برای آب مورد نیاز برای شست و شو بلکه در حوزه آب آشامیدنی نیز با مشکل رو به رو شده و تشنه خواهند ماند.

اسحاقی گفت: خراسان‌جنوبی خانه ارتشیان غیور ما است و باور من بر این است که اگر در این زمینه با آنان مذاکره‌ای صورت گیرد در چهار چوب قوانین و قاعده‌های خود در راستای رفع مشکلات آب از هیچ همکاری دریغ نخواهند کرد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل مشکلات در کشور ما کمی اراده و همت می‌خواهد، اظهارکرد: موضوع آب برای دامداران و کشاورزان ما یک مسئله اساسی است که در کنار معضل کمبود نهاده با معیشت آنان در ارتباط است.

کد خبر: ۸۱٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha