۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
بیش از ۹۷ هکتار اراضی دولتی در ایام نوروز امسال صیانت شد
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن:

بیش از ۹۷ هکتار اراضی دولتی در ایام نوروز امسال صیانت شد

خردمند، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تعرض ۲۷۴ مورد اراضی دولتی به مساحت بیش از ۹۷ هکتار در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، عملکرد یگان حفاظت را برای رفع تعرض از اراضی دولتی در روزهای ۱۱ تا ۱۳ فروردین اعلام کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تعرض ۶۳ مورد تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۶۱۲ هزار و ۹۷ مترمربع در روزهای ۱۱ تا ۱۳ فروردین خبر داد.

خردمند گفت: در روز یازدهم فروردین ۱۶ مورد تعرض و رفع فوری در زمین‌هایی به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ مترمربع، گزارش شد که استان‌های فاقد تعرض ۲۴ استان گزارش شده است.  

جزییات تعرض در روز یازدهم نیز بدین شرح اعلام شد: اصفهان یک فقره تعرض در زمین به مساحت ۵ هزار و ۱۰۰ مترمربع، بوشهر ۲ فقره تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۷۰۰ مترمربع، ایلام یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع، البرز یک فقره تعرض در زمین به مساحت ۳ هزار مترمربع، جنوب کرمان یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲۵۰ مترمربع، خراسان‌شمالی یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۷۰۰  مترمربع، فارس ۳ فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع، کردستان یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۱۵۰ مترمربع، کرمانشاه یک فقره تعرض به مساحت ۱۵۰ مترمربع، مرکزی ۳ فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع و لرستان یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، روز دوازدهم فروردین نیز ۲۷ مورد تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۶۹ هزار و ۱۷۲ مترمربع گزارش شد که همگی آنها رفع و فاقد تعرض نیز در روز طبیعت ۱۸ استان ثبت شده است.

جزئیات تعرض و رفع آن‌ها به اراضی دولتی در دوازدهم فروردین شامل این موارد است: اصفهان یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۱۰۰ مترمربع، آذربایجان‌شرقی یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲۰۰  مترمربع، آذربایجان‌غربی یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع، بوشهر یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع، تهران ۴ فقره تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۴ هزارمترمربع، ایلام یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲۰۰  مترمربع، البرز یک فقره تعرض در زمینی به مساحت یکهزار مترمربع، جنوب کرمان یک فقره تعرض در زمین به مساحت ۲۵۰ مترمربع، خراسان‌رضوی یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، خوزستان ۳ فقره تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۲ هزار و ۴۵۰ مترمربع، فارس یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع، کردستان یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع، کرمان ۴ فقره تعرض در زمین‌هایی به مساحت یکهزار و ۲۷۲ مترمربع، مرکزی یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع، هرمزگان ۲ فقره تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۵۰۰ مترمربع و یزد ۲ فقره در تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع.

وی توضیح داد: در روز سیزدهم نیز ۲۰ مورد تعرض در اراضی دولتی گزارش شد که مساحت تعرض‌ها ۵۲۲ هزار و ۲۲۵ مترمربع عنوان شده و همگی آن‌ها رفع تعرض شدند.   فاقد تعرض‌ها نیز ۲۱ استان ثبت شد.

جزئیات تعرض و رفع آن‌ها در روز سیزدهم نیز بدین شرح عنوان شد: اصفهان یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع، بوشهر یک فقره تعرض در زمینی به مساحت یکهزار و ۲۰۰ مترمربع، تهران یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع، ایلام یک فقره تعرض در زمینی به مساحت یکهزار و ۸۰۰ مترمربع، چهارمحال و بختیاری ۳ فقره تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۴ هزار و ۶۵۵ مترمربع، زنجان یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۴۹۰ هزار مترمربع، کردستان یک فقره تعرض در زمین به مساحت ۵۰۰ مترمربع، گیلان یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع، لرستان یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۵۸۰ مترمربع، مرکزی یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع، هرمزگان ۳ فقره تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۴۳۰ مترمربع، همدان یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۷ هزار مترمربع، یزد یک فقره تعرض در زمینی به مساحت ۲۶۰ مترمربع، و فارس ۳ فقره تعرض در زمین‌هایی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع.

گفتنی است بنا بر اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، در مجموع در ۱۳ روز نخست امسال و در ایام تعطیلات نوروز ۲۷۴ مورد تعرض به زمین‌های دولتی در مساحتی بیش از ۹۷ هکتار رفع شد.

کد خبر: ۸۱٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha