۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
خزانه گیری ۸۰درصد شالیزارهای مازندران
در گفتگو با بازار اعلام شد؛

خزانه گیری ۸۰درصد شالیزارهای مازندران

ساری- رمضانی، رئیس دفتر امور برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: فصل کشت و کار شالیزاری همپای بهار در مازندران گرم و تاکنون حدود ۸۰ درصد خزانه های شالیزاری در استان آماده سازی شد.

علی محمد رمضانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد شالیزارهای استان شخم شیار اولیه و آب تخت شدند، افزود: ۱۶۱ هزار هکتار از شالیزارهای استان شخم و شیار شدند.

وی اظهار داشت: ۸۰ درصد شالیزارها خزانه گیری اولیه معادل ۱۷۲ هزار هکتار و بذر پاشی اولیه نیز به صورت سنتی و مکانیزه در ۶۰ درصد از اراضی انجام شده است.

رئیس اداره دفتر امور برنج جهاد کشاورزی مازندران خواستار توجه به مدیریت فنی مزارع شالیزاری توسط کشاورزی شد و گفت: لازم است با تعامل با کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به مدیریت مزارع و شخم وشیار اقدام شود.

رمضانی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی وضعیت برای انجام کار شالیکاری در مازندران مطلوب است و باید از ظرفیت و شرایط موجود بهره برد.

وی یادآور شد: ۹۰ تا ۹۵ درصد ذخیره آب در آب بندان ها و ذخیره آب در سدها حدود ۶۰ درصد است و از کشاورزان تقاضا داریم که در خزانه های ایستگاهی و مکانیزه از هیچ کودی استفاده نکنند.

۲۱۵ هزار هکتار شالیزار در مازندران وجود دارد که ۴۰ درصد نیاز برنج کشور را تامین می کند.

کد خبر: ۸۱٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha