۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
ایران و روسیه درصدد دستیابی به توافق مشترک راهبردی
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد

ایران و روسیه درصدد دستیابی به توافق مشترک راهبردی

حجت الاسلام ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در صدد حصول توافق مشترک راهبردی هستند.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری افزود: تجربه سند راهبردی درازمدت ۲۵ ساله ایران با چین با روسیه نیز تکرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای حصول توافق مشترک درازمدت تمایل دارند تصریح کرد: موضوع توافق سند راهبردی درازمدت جمهوری اسلامی ایران با روسیه در سفر سال گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه به روسیه مطرح شد و بنده در دیدار و گفتگو با همتایان روسی خود در خصوص این سند تاکید کردم که مورد استقبال طرف‌های روسی قرار گرفت.

ذوالنوری همچنین گفت: هم اکنون رایزنی‌های مرتبط با توافق راهبردی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه از طریق دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مساعدت‌ها و مشوق‌های لازم را در کمک به دولت در اجرای قرارداد درازمدت ۲۵ ساله با چین انجام خواهد داد، چنانچه در ادامه مسیر نیاز به قانونگذاری جدید و یا حذف قوانین مزاحم باشد، مجلس با جدیت در این زمینه مساعدت خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در جهت انعقاد سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران با روسیه نیز با تمام توان دولت را پشتیبانی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به موضوع اهمیت رفع تحریم‌های ظالمانه و تلاش برای خنثی سازی و بی خاصیت کردن تحریم‌ها گفت: یکی از راه‌های مهم خنثی سازی تحریم‌ها در کنار تکیه بر توانمندی داخلی، گسترش ارتباط مستمر و درازمدت اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه و قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان است که در این زمینه ما از تمام ظرفیت‌های خود استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: ۸۱٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha