۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
بخش خصوصی آمادگی لازم را برای تبدیل گازهای فلر دارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

بخش خصوصی آمادگی لازم را برای تبدیل گازهای فلر دارد

ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: جمع‌آوری و تبدیل گازهای فلر به برق، سوخت و... ضروری است چراکه مهار گازهای فلر ارزش‌افزوده و اشتغال به دنبال دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، قاسم ساعدی با اشاره به تکلیف مجلس به وزارت نفت در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ مبنی بر جلوگیری از هدررفت گاز فلر با احداث طرح‌های جداسازی حداقل به میزان یک میلیون تن، توضیح داد: اگرچه وزارت نفت در سال‌های گذشته در راستای جلوگیری از هدررفت گازهای فلر اقدامات خوبی انجام داده است اما به دلیل وضعیت نامناسب صادرات نفت و کمبود بودجه، این طرح‌ها به کندی پیش می‌روند البته به دنبال این مصوبه مجلس، وزارت نفت می‌تواند در سال ۱۴۰۰ با منبع مالی مشخص از هدرفت این گازها جلوگیری کند و در تامین و صادرات گاز قدم‌های برجسته‌ای بردارد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که بخش خصوصی آمادگی لازم را برای سرمایه‌گذاری در این زمینه دارد اگر دولت با آن‌ها همراهی کند و مشوق‌هایی را برای این شرکت‌ها در نظر بگیرند به یقین در سال ۱۴۰۰ شاهد جلوگیری از هدررفت گاز فلر با احداث طرح‌های جداسازی خواهیم بود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: جمع‌آوری و تبدیل گازهای فلر به خوراک، برق، سوخت و... به‌دلیل ایجاد آلودگی زیست محیطی در مناطق نفت خیز ضروری است ضمن آنکه هدررفت این گازها به معنای از بین رفتن ثروت کشور است چراکه مهار گازهای فلر، ارزش‌افزوده و اشتغال به دنبال دارد.

کد خبر: ۸۱٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha