۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
«اپل» ۴۵ ساله شد؛ ما برای پایان یک داستان نیامده ایم!
«بازار» گزارش می دهد

«اپل» ۴۵ ساله شد؛ ما برای پایان یک داستان نیامده ایم!

کمپانی« اپل » جشن چهل و پنج سالگی خود را با بازنمایی یک قصه دیرین برگزار کرد و اعلام نمود: این کمپانی اکنون در بالاترین و برجسته ترین پتانسیل خود به سر می برد.

 بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: ۴۵ سال پیش در چنین روزی، استیو جابز به همراه دوستش وزنیاک اپل را تاسیس کردند؛ این کمپانی فناوری اطلاعات با بیش از دو تریلیون دلار ارزش در راس سایر موسسات و مجموعه های فعال این حوزه قرار گرفته است؛ اپل در طول عمر نچندان طولانی خود بارها شاهد تغییرات و بحران های بسیار زیادی بوده است، اما اکنون به مدد سیاست های موفق سازمانی و مدیران جسورش به یک رقیب بی بدیل تبدیل شده است.

اپل اساسا یک شرکت فناوری آمریکایی است که اغلب بر توسعه و تولید فناوری متمرکز می‌باشد و محصولات خود را بجز کشور مادر در چندین کشور ارائه می کند، ساخته یا بفروش می‌رساند. نام این شرکت در ابتدای فعالیت Apple Computer Inc بود و در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا در منطقه سیلیکون‌ولی کشور آمریکا تأسیس شد. سیلیکون‌ولی Silicon Valley منطقه‌ای در حومه کالیفرنیا است که به دلیل حضور  بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک دارای شهرت جهانی است.

اپل اساسا یک شرکت فناوری آمریکایی است که اغلب بر توسعه و تولید فناوری متمرکز می‌باشد و محصولات خود را بجز کشور مادر در چندین کشور ارائه می کند، ساخته یا بفروش می‌رساند. نام این شرکت در ابتدای فعالیت Apple Computer Inc بود و در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا در منطقه سیلیکون‌ولی کشور آمریکا تأسیس شد

گفتنی است، کمپانی اپل به دلیل تولید محصولات سخت‌افزاری نوین مانند آی‌پد، آی‌مک، مک‌بوک، آی‌پاد، آیفون، اپل ‌واچ، اپل ‌تی ‌وی و ایرپادز معروف است. همچنین در زمینه تولید نرم‌افزارهای آی تیونز، آی لایف، آی ورک و سیستم عامل مک او اس که به صورت انحصاری بر روی کامپیوترهای مکینتاش اجرا می‌شود، نیز فعالیت دارد.

از ابتدای سال ۱۹۸۴ اپل با ساخت تبلیغ معروفی برای کامپیوتر مکینتاش (Macintosh) خود، سر و صدای زیادی به پا کرد؛ تبلیغی که توسط کارگردان معروف هالیوود رایدلی اسکات ساخته شده بود و در سالن‌های نمایش فیلم و حتی فینال مسابقات فوتبال آمریکایی آن سال هم به نمایش گذاشته شد. این تبلیغ که تا به امروز به عنوانی یکی از بهترین ویدیوهای تبلیغاتی ساخته شده در نظر گرفته می‌شود، عملا اپل را به جهان معرفی کرد و با اینکه هیچ وقت در تلویزیون پخش نشد، نام کامپیوتر مکینتاش را بر سر زبان‌ها انداخت.

همچنین، عرضه سیستم عامل مک ۸ – Mac OS ۸ در سال ۱۹۹۷ موفقیت زیادی را در تاریخچه کمپانی اپل ثبت کرد و با ارائه کامپیوتر پاورمک جی ۳ و افتتاح اولین فروشگاه اپل، بار دیگر توجه‌ها به این شرکت جلب شد. در همان سال جابز به سمت مدیرعاملی اپل انتخاب شد و تا قبل از مرگش هم در این سمت باقی ماند. مایکروسافت هم از آن زمان نرم‌افزارهای آفیس خود را برای سیستم عامل محصولات اپل ارائه کرد و باعث موفقیت بیشتر این محصولات شد.

سال ۱۹۸۴ اپل با ساخت تبلیغ معروفی برای کامپیوتر مکینتاش (Macintosh) خود، سر و صدای زیادی به پا کرد؛ تبلیغی که توسط ریدلی اسکات ساخته شده بود و در سالن‌های نمایش فیلم و حتی فینال مسابقات فوتبال آمریکایی آن سال هم به نمایش گذاشته شد

در سال ۱۹۹۸ محصولاتی مانند اپل آی مک – Apple iMac و پاوربوک جی ۳ – PowerBook G۳ جایگاه اپل در بازار محصولات الکترونیک را تثبیت کردند و مجددا باعث محبوبیت این برند در بین مصرف کنندگان شدند. موفقیتی که مجددا با آمدن جابز به اپل بازگشت و هر ساله هم میزان آن بیشتر می‌شد. در سال ۲۰۰۱ ارائه سیستم عامل مک ایکس رابط‌های کاربری کامپیوترهای اپل را به سطح دیگری برد و جنبه گرافیکی سیستم عامل‌ها را به طرز شگفت‌ انگیزی بهبود بخشید.

اما به نظر می رسد تولد ۴۵ سالگی اپل در مقایسه با سال های گذشته دارای رنگ و لعاب ادبی و شاعرانه است؛تیم کوک ، مدیرعامل اپل، برای بزرگداشت شرکت تحت مدیریتش نه‌تنها توییتی منتشر کرد بلکه یادداشتی در اختیار کارمندان اپل قرار داد و از آنها در خواست کرد داستانی خلق کنند که ارزش بازگو کردن داشته باشد.

تیم کوک یادداشت خود را با این جمله آغاز می‌کند که کارمندان باید خود را دوباره وقف مأموریت اپل کنند و بدین شیوه از این مناسبت نهایت استفاده را ببرند. کوک می‌گوید: در یکم آوریل ۱۹۷۶، شرکتی در کوپرتینو بنیان‌گذاری شد تا محصولاتی تحول‌آفرین تولید کند که می‌توانند دستاوردهای حوزه‌ی فناوری را باز تعریف و به مردم برای زندگی راحت‌تر کمک کنند. ۴۵ سال بعد، ما دوباره خودمان را وقف این مأموریت می‌کنیم و به ‌جای اینکه مأموریت را به‌ عنوان چیزی در گذشته بشناسیم، آن را تا مدت‌ زمانی طولانی زنده نگه می‌داریم.

تولد ۴۵ سالگی اپل در مقایسه با سال های گذشته دارای رنگ و لعاب ادبی و شاعرانه است؛ تیم کوک ، مدیرعامل اپل، برای بزرگداشت شرکت تحت مدیریتش نه‌تنها توییتی منتشر کرد بلکه یادداشتی در اختیار کارمندان اپل قرار داد و از آنها در خواست کرد داستانی خلق کنند که ارزش بازگو کردن داشته باشد

وی در ادامه افزود : اپل تغییرات زیادی را تجربه کرده است اما همچنان به اصول اولیه خود پایبند خواهد بود و هیچگاه پتانسیلش را در پیش تازی در دنیای وسیع فناوری اطلاعات از دست نخواهد داد؛ اپل هیچ‌گاه تا این حد پتانسیل و نیروی متخصص برای انجام کارهای بزرگ نداشته است؛ اما این موضوع هیچگاه باعث نخواهد شد که دست از تلاش بکشد؛ پاندمی ویروس کرونا ما را ملزم‌ به تطبیق پیدا کردن با شرایط جدید کرد و باعث پیچیده‌ تر شدن شرایط کاری شد اما دستاوردهای یکایک ما در این دوران باید باعث شود که بسیار به خود افتخار کنیم.

وی یادداشت خود با جمله ماندگار استیو جابز به پایان می رساند که در آن سفر اپل را شگفت انگیز می خواند در حالی که هنوز در ابتدای مسیر قرار داریم؛ کوک می‌گوید این گفته برای همیشه جاری خواهد بود چرا که هیچ ‌یک از ما برای پایان یک داستان نیامده ایم بلکه ما  تمام تمرکز خود را به کار می‌بندیم داستانی خلق کنیم که ارزش بازگو کردن داشته باشد.

کد خبر: ۸۱٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha