۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
لزوم تسهیل امور در راستای توسعه هر چه بیشتر فعالیت های بخش خصوصی در همدان
رئیس اتاق بازرگانی همدان خواستار شد:

لزوم تسهیل امور در راستای توسعه هر چه بیشتر فعالیت های بخش خصوصی در همدان

همدان - رئیس اتاق بازرگانی همدان بر لزوم تسهیل امور در راستای توسعه هر چه بیشتر فعالیت های بخش خصوصی در کشور و استان همدان تاکید کرد و گفت: پارسال سالی سخت برای فعالان اقتصادی استان همدان بود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر زبردست ظهر چهارشنبه در نشست اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با استاندار همدان به مهمترین فعالیت های پارلمان بخش خصوصی استان همدان در سال ۹۹ اشاره و اظهار کرد: سال گذشته سالی سخت برای فعالان اقتصادی استان همدان بود اما با تدابیری که لحاظ شد به همت تلاشگران عرصه اقتصاد آسیب ها به حداقل رسید.

زبردست با تاکید بر انتخاب شعار سال مبنی بر «جهش تولید،پشتیبانی و مانع زدایی ها» ابراز امیدواری کرد: سال جدید شاهد تسهیل امور در راستای توسعه هر چه بیشتر بخش خصوصی در کشور باشیم.

با استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو در اتاق چشم انداز دقیق و مدونی تا پایان دوره ترسیم شده که امیدواریم در پایان نهمین دوره اتاق به اهداف پیش بینی شده دست یابیم

وی حضور افراد کارآمد، دلسوز و متعهد در میان اعضای هیئت نمایندگان اتاق را از شاخصه های مهم ارتقا کیفی جایگاه پارلمان بخش خصوصی در استان همدان دانست و عنوان کرد: با استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو در اتاق چشم انداز دقیق و مدونی تا پایان دوره ترسیم شده که امیدواریم در پایان نهمین دوره اتاق به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان در ادامه این نشست با اشاره به مساعدت مدیریت ارشد استان در  برگزاری منظم جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، وفاق و همدلی ایجاد شده مابین مدیران دستگاه های اجرایی استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی را مرهون دقت نظر و توجه ویژه استاندار همدان به بخش خصوصی دانست و خواستار تدوین تقویم زمانبندی برگزاری جلسات شورای گفتگو در سال آتی گردید.

وی همچنین از فعالیت ها و تعاملات مجموعه استانداری همدان در راستای اعتلای جایگاه بخش خصوصی استان همدان قدردانی کرد.

دبیرکل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز در این جلسه تاکید کرد: از ابتدای دوره هشتم اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با شناسایی هسته های جدید و تقویت تشکل گرایی در فعالان اقتصادی و اعضا اتاق هم اکنون با ۲۳ تشکل اقتصادی فعال توانسته ایم انگیزه مطالبه گری و حل و فصل موانع تخصصی هر تشکل را تقویت کنیم.

لزوم تسهیل امور در راستای توسعه هر چه بیشتر فعالیت های بخش خصوصی در همدان

طاهره ایزدی با مروری بر مهم ترین ظرفیت های اقتصادی استان از توانمندی های فعالان اقتصادی در صادرات صنایع غذایی، لبینات و دیگر محصولات مازاد استان مطالبی ارائه کرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبل و منبت استان همدان نیز با اشاره به افزایش چند برابری هزینه های تولید خواستار توجه ویژه و حمایت از این این صنعت بالاخص در شهرستان ملایر شد.

علی قنبری گفت: با ثبت ملایر به عنوان شهر ملی منبت روند رو به رشدی را در این هنر صنعت به ویژه در تولید و فروش آن شاهد بوده ایم.

لزوم توجه بیشتر به قانون تسهیل و اجرای آن از سوی بانک های استان همدان
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و تاکید بر مانع زدایی ها خواستار توجه بیشتر به قانون تسهیل و اجرای آن از سوی بانک های استان شد.

حسن بهرامی تاکید کرد: متاسفانه علی رغم ابلاغ این قانون برخی بانک ها نسبت به آزاد سازی وثایق اقدام نکرده و موجب مشکلات فراوان برای فعالان اقتصادی شده اند.

وی در ادامه خواستار تعامل بیشتر دستگاه های دولتی با فعالان بخش خصوصی بالاخص در شهرستان های استان همدان شد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق و رئیس انجمن سیب زمینی کشور نیز با تبریک ایام گزارشی از روند تولید سیب زمینی در کشور ارائه و به جلسات برگزار شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت در راستای تعیین تکلیف میزان مازاد بر مصرف این محصول و تسهیل امور و رفع موانع صادراتی و جلوگیری از تحمیل ضرر و زیان به تولیدکنندگان اشاره کرد.

اگر مدیران ارشد اقتصاد کشور به مشکلات سیب زمینی کم توجهی کنند مسائلی که هم اکنون دامن گیر صنعت مرغداری شده در سال آتی دچار محصول سیب زمینی خواهد شد

خسرو طالبی رحیق  تاکید کرد: اگر مدیران ارشد اقتصاد کشور به مشکلات این محصول استراتژیک کم توجهی کنند مسائلی که هم اکنون دامن گیر صنعت مرغداری شده یقینا در سال آتی دچار محصول سیب زمینی خواهد شد.

لزوم تسهیل امور در راستای توسعه هر چه بیشتر فعالیت های بخش خصوصی در همدان

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش های مدیریت ارشد استان در راستای حمایت و توانمند سازی بخش خصوصی اظهار کرد: تلاش هایی که در مدیریت های ارشد دستگاهای اجرایی صورت گرفته آثار آن چنان که شایسته است هنوز در بدنه کارشناسی دستگاه ها لمس نشده است.

محمد جواد سفیدابی در ادامه با ارائه مطالبی خواستار توجه ویژه در حوزه های امنیتی و اجتماعی معادن استان شد و از تعاملات سازنده معاون امور اقتصادی استانداری همدان قدردانی کرد.

عضو دیگر هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز در این نشست با تبریک ایام و تقدیر از فراهم کردن فضای صمیمی فعالان اقتصادی و استاندار همدان از اقدامات انجام شده در رفع موانع شهرک های صنعتی از جمله پل شهرک صنعتی بهاران قدردانی کرد.

علیرضا زارعی تاکید کرد: اکنون با مشکل قدیمی شدن زیرساخت های شهرک های صنعتی مواجه هستیم که در آینده ای نزدیک می تواند مشکلات عدیده ای در استان همدان پدیدآورد.

لزوم پرداخت مطالبات دستگاه های دولتی به واحدهای تولیدی
زارعی در ادامه خواستار پرداخت مطالبات دستگاه های دولتی به واحدهای تولیدی شد و تاکید کرد: انتظار می رود این موضوع با پیگیری های استاندارهمدان در هیئت دولت در کل کشور رفع شود تا  زمینه توسعه هر چه بیشتر بخش خصوصی فراهم گردد.

مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و مشاور ارشد بانکی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز حضور نماینده اتاق بازرگانی در شورای هماهنگی بانکها را امری مهم دانست و تاکید کرد: در سال جدید انتظار می رود بانک های خصوصی ملزم به رعایت و تخصیص  ۵۰ درصد از منابع به امر تسهیلات باشند.

نسبت مصارف به منابع در استان همدان ۶۹.۲ درصد و در کشور نزدیک به۷۰ درصد است

هادی خورشیدی افزود: هم اکنون نسبت مصارف به منابع در استان همدان ۶۹.۲ درصد و میانگین این موضوع در کشور نزدیک به۷۰ درصد است.

وی تاکید کرد: با پپگیری های مستمر مدیریت ارشد استان و هماهنگی و تعاملات بیشتر بانک های استان انتظار می رود گام های بلندی به سمت  صنعتی شدن استان همدان برداریم.

عبدالحمید ایزدی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان نیز در این جلسه از تعاملات سازنده و اثربخش استانداری همدان با اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان تقدیر کرد و اظهار داشت: در مبانی اخلاقی ما دعایی بالاتر از عاقبت به خیری نیست که از خدای متعال خواهانیم سال جدید سال نکویی برای همه فعاللن اقتصادی استان باشد.

لزوم تسهیل امور در راستای توسعه هر چه بیشتر فعالیت های بخش خصوصی در همدان

استاندار همدان نیز ضمن تبریک ایام نوروز با اشاره به تهیه و تدوین کارنامه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان در سال ۹۹ اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان همدان در سالهای اخیر بسیار توانمند بوده و تلاش‌ها و کوشش‌های آنها قابل تشکر و تقدیر است.

سیدسعید شاهرخی افزود: نگاه ما به مجموعه اتاق بازرگانی استان، یک نگاه ویژه و موثر است ضمن اینکه در استان همدان اقدامات خوب و موثری توسط بخش خصوصی انجام شده است.

استاندار همدان گفت: با توجه به اقداماتی که در حوزه وزارت نیرو در استان همدان در دست انجام است، مشکل خاصی در تامین و انجام زیرساخت‌های صنعتی در استان وجود ندارد.

شاهرخی با بیان اینکه با ارتباط و تعامل با اتاق بازرگانی می‌توان زمینه جهش تولید را در استان  فراهم و آهنگ ‌توسعه را نیز شدت بخشید؛ اضافه کرد: امیدواریم در سال جدید، همچون گذشته شاهد نقش‌آفرینی هرچه بیشتر بخش خصوصی در استان باشیم.

کد خبر: ۸۱٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha