۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
یک ششم حجم تجارت کشور سهم استان بوشهر بوده  است
در سال ۱۳۹۹؛

یک ششم حجم تجارت کشور سهم استان بوشهر بوده است

بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: آمار کلی تجارت خارجی کشور در سال گذشته نشان می دهد حدود یک ششم حجم تجارت کشور سهم استان بوشهر بوده و از طریق گمرکات این استان محقق شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ، بهروز قره بیگی اظهارداشت : طبق آمار ، حجم کل صادرات و واردات کشور در سال گذشه ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا بوده است که از این میزان، ۲۵ میلیون و ۴۶ هزار تن کالا  از طریق گمرکات استان بوشهر صادر و یا وارد کشور شده است.

وی به حجم صادردات و واردات کالا از گمرکات استان بوشهر در سال گذشته اشاره کرد و  افزود: در سال گذشته ۲۴ میلیون و ۵۶۴ هزار تن کالا از طریق گمرکات استان صادر و ۴۸۲ هزار تن کالا وارد کشور کشور شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: ارزش کل کالاهای صاداراتی و وارداتی کشور در سال گذشته ۷۳ میلیارد دلار بوده است که از این میزان هشت میلیارد و ۴۲۲ میلیون دلار آن مربوط به استان بوشهر می باشد که این نشان از سهم ۱۱ درصدی استان بوشهر در بحث ارزش کالا دارد.

قره بیگی اضافه کرد: همچنین حدود ۲۲ درصداز حجم صادارت کشور از گمرکات استان بوشهر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی بوده است، گفت: کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه ، پاکستان، سنگاپور، قطر، هند، برزیل،افغانستان، عراق مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده اند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل بوشهر افزود: همچنین موز، لاستیک خودروی سواری، پارچه ، قطعات خودرو، برنج، یراق آلات، شیرآلات صنعتی و باطری از عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان بوده است که عمدتا از کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، فیلیپین، اکوادور، آلمان، فدراسیون روسیه، ایتالیا، کره جنوبی و اسپانیا وارد کشور شده است.

کد خبر: ۸۱٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha