۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
تولید هسته‌های اولیه بذر پیاز بومی زنجان در ایستگاه تحقیقات خیرآباد آغاز شد
رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی زنجان:

تولید هسته‌های اولیه بذر پیاز بومی زنجان در ایستگاه تحقیقات خیرآباد آغاز شد

زنجان- رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی زنجان گفت: تولید هسته‌های اولیه بذر پیاز بومی زنجان برای اولین بار در ایستگاه تحقیقات خیرآباد آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان، پرویز مرادی گفت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با درک خلاء موجود در این بخش با فراهم کردن زیرساخت های لازم در آذر ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان اولین مرکز در کشورموفق به دریافت مجوز تولید بذر پیاز از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال شد. 

وی اظهار کرد: با عنایت به سطح زیر کشت سه هزار و ۵۰۰ هکتاری پیاز در استان و تامین بخش عمده بذر مورد نیاز زارعین استان از بذور تولیدی سایر استانها و همچنین بذور وارداتی که غالبا فاقد مجوز و استانداردهای لازم می باشند مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با درک خلاء موجود در این بخش با فراهم کردن زیرساخت های لازم در آذر ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان اولین مرکز در کشورموفق به دریافت مجوز تولید بذر پیاز از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال شد.

رئیس مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی زنجان گفت: چهار ایستگاه تحقیقات کشاورزی در زنجان فعالیت می‌کنند و مجهزترین ایستگاه ارقام زیتون خاورمیانه در طارم، ایستگاه محصولات باغی در خیرآباد، ایستگاه پخش سیلاب قره چریان و ایستگاه مرکزی در جاده فرودگاه زنجان است.

کد خبر: ۸۱٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha