۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
تکمیل پروژه انتقال آب از سد طالقان آب شرب ۲۵ سال آینده قزوین را تامین می‌کند
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین:

تکمیل پروژه انتقال آب از سد طالقان آب شرب ۲۵ سال آینده قزوین را تامین می‌کند

قزوین- ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه انتقال آب از سد طالقان آب شرب پایدار بخش قابل توجهی از استان را برای مدت ۲۵ سال آینده تامین می‌کند.

یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تامین آب برای شرب  و پس از آن کشاورزی از مهم ترین اولویت های طی چند سال گذشته در کشور بوده است و بر همین اساس در استان قزوین نیز با جدیت طرح های آبرسانی و اجرای سدها برای کنترل آبهای سطحی اجرایی شده است.

وی افزود: اجرای طرح انتقال آب از سد طالقان به عنوان یکی از مهم ترین طرح‌های آبرسانی در این مدت مد نظر بوده است که پیش بینی می شود تکمیل و بهره برداری از این طرح ۱۶ شهر و ۱۹۸ روستا را از نظر تامین آب شرب بی نیاز کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خاطرنشان کرد: بخشی از این طرح در سه ماهه نخست سال جاری به بهره برداری می رسد که دغدغه و نگرانی های موجود در زمینه تامین آب شرب استان قزوین را برای مدت طولانی از بین خواهد برد.

ملکی ادامه داد: پس از تکمیل اجرای این طرح ۶۰ میلیون متر مکعب آب از سد طالقان به استان قزوین اختصاص داده می شود که با کمک ۲ تصفیه خانه با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه این آب تصفیه و به دست مردم خواهد رسید.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: قطعا اجرا و بهره برداری از پروژه انتقال آب سد طالقان از مهم ترین طرح های آبرسانی در چند سال اخیر در استان قزوین خواهد بود، طرحی که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین در سال ۹۵ بوده است.

کد خبر: ۸۱٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha