۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
۴۴۳ هزار و ۹۱۱ نفر از مراکز تاریخی و تفریحی خراسان‌جنوبی بازدید کردند
معاون گردشگری خراسان‌جنوبی:

۴۴۳ هزار و ۹۱۱ نفر از مراکز تاریخی و تفریحی خراسان‌جنوبی بازدید کردند

بیرجند- معاون گردشگری خراسان جنوبی گفت: ۴۴۳ هزار و ۹۱۱ نفر از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۹ تا نهم فروردین ماه سال جاری از مراکز تاریخی و تفریحی خراسان‌جنوبی بازدید کردند.

مرتضی عربی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۹ تا نهم فروردین ۱۴۰۰ تعداد۲۳ هزار و ۵۸ نفر در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، هتل‌ها، مهمانپذیرها و مجتمع‌های گردشگری خراسان‌جنوبی اقامت کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از این تعداد دو هزار و ۹۶ نفر در مهمانپذیرها، هفت هزار و ۵۹۴ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۹ هزار و ۲۷۸ نفر در اقامت گاه‌های بوم گردی و چهار هزار و ۹۰ نفر نیز در هتل‌ها اقامت داشته‌اند.

عربی با اشاره به بازدید نظارتی از مراکز اقامتی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در مجموع ۵۱۸ بازدید انجام شده است که از این تعداد ۱۸۸ بازدید نظارتی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین راهی، ۵۰ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی، ۳۷ بازدید از مراکز اقامتی موقت(کمپ ها، مهمانسراها و.) و ۲۴۳ بازدید نیز از مراکز اقامتی صورت گرفته است.

وی گفت: در این بازدیدها  ۴۳ فقره تشویق، ۵۳ فقره تذکر و ۱۳ اخطار کتبی صادر شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از ۲۸ اسفندماه ۴۴۳ هزار و ۹۱۱ نفر از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی خراسان‌جنوبی بازدید کردند که از این تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۸۱ مورد بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، ۲۴۷ هزار و ۸۶۶ مورد بازدید از جاذبه طبیعی و هفت هزار و ۸۶۴ نفر نیز از جاذبه های دست ساز بازدید کرده‌اند.

کد خبر: ۸۱٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha