۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
باید درباره شرایط بازار نفت بسیار محتاط باشیم
دبیرکل اوپک:

باید درباره شرایط بازار نفت بسیار محتاط باشیم

بارکیندو، دبیرکل اوپک با تاکید بر لزوم توجه به تحولات اخیر بازار نفت اعلام کرد که باید درباره شرایط آن بسیار محتاط باشیم.

به گزارش بازار  به نقل از شانا، پنجاهمین نشست کمیته فنی مشترک کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به JTC از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک با اشاره به اینکه ارزشمندی گزارش‌ها و تحلیل‌های کمیته مشترک فنی در ۵۰ نشست اخیر برای تقویت فرآیند توافقنامه همکاری (DOC) ثابت شده است، گفت: این کمیته تجزیه و تحلیل بازار و داده‌های مورد نیاز هیئت‌ نمایندگی را با بالاترین کیفیت در اختیارشان قرار داده و سبب تصمیم‌گیری‌های موثر شده است.

وی با بیان اینکه باید درباره شرایط بازار نفت بسیار محتاط باشیم و به تغییر شرایط آن توجه کنیم، یادآور شد: در حالی که بازار در ماه گذشته شاهد تحولات مثبت زیادی بود، اما با تردید و شکنندگی مداوم ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا هم روبه‌رو شد.

دبیرکل اوپک اظهار کرد که چشم‌انداز رشد اقتصادی جهانی برای سال ۲۰۲۱ بهبود یافته است.

بارکیندو اعلام کرد: در گزارش ماهانه اخیر بازار نفت اوپک، برآورد شده است که رقم رشد اقتصادی امسال جهان ۵.۱ درصد باشد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی تقاضای جهانی نفت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

این نشست پیش از برگزاری بیست و هشتمین نشست کمیته مشترک نظارت بر توافق اوپک و غیر اوپک (JMMC) و پانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (اوپک پلاس) که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ فروردین‌ماه) برگزار می‌شوند، تشکیل جلسه داد.

کد خبر: ۸۱٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha