۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
تحول اساسی در صنعت هوایی با تکیه بر توان داخلی
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

تحول اساسی در صنعت هوایی با تکیه بر توان داخلی

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: باید با کمک شرکت‌های دانش بنیان، تحول اساسی در صنعت هوایی ایجاد کنیم.

به گزارش بازار، محمد اسلامی گفت: صنعت هوایی یکی از محورهای تحریم آمریکا برای فلج کردن ایران بود،، اما تحریم در صنعت هوایی باعث شد تا با خودباروی و تکیه بر توان داخلی شرکت‌ها، به سمت استفاده از توان داخلی در تعمیر، ساخت و نگه‌داری قطعات هواپیما برویم.

اسلامی گفت: مهندسی تحقیقات، در این سال‌ها توانسته با خودباوری و فراهم کردن ابزارها و قطعات هواپیما، تعمیرات را انجام دهد و با بهره‌برداری از قطعات مطابق با استاندارد، شرکت ایران ایر را پشتیبانی کند تا پروازهای داخلی را انجام دهد.

وی افزود: امروز دو اقدام مهم ایران ایر را بازدید کردیم، یکی از اقدامات، تعمیر هواپیمایی سنگین و پهن پیکر در ایران ایر بود که تاکنون تعمیرات آن‌ها انجام نمی‌شد و دوم تعمیر موتورهایی که تا پیش از این در کشور تعمیر نمی‌شد.

اسلامی گفت: بازدید امروز در راستای تقویت روحیه و استفاده از ظرفیت و توان داخلی بود تا بیشتر از ظرفیت مهندسی تعمیرات در این صنعت استفاده شود.

وی افزود: ایران دارای بهترین نیروی متخصص است، بطوریکه ایرانیان در بسیاری از کشورها جزو نیروهای سلامت شرکت‌های بزرگ صنعت هوایی هستند.

اسلامی بیان کرد: با رویکردهای جدیدی که آغاز کردیم امیدوارم بتوانیم عقب ماندگی‌ها در بخش هواپیمایی را جبران کنیم و با پایه گذاری‌های اساسی جزو کشورهای برتر دنیا در زمینه هوایی باشیم.

کد خبر: ۸۱٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha